برف‌روبی در اوج گرمای تابستان + تصاویر

به گزارش رکنا ، مدیرکل امور عشایری استان اردبیل در گفت‌وگویی اظهار داشت: عملیات برف‌روبی در هوای بسیار سرد دامنه‌های سبلان و مناطق ییلاقی در حال انجام است تا 250 نقطه مسدود شده از برف بازگشایی شود.

حاتم طهماس‌پور تصریح کرد: آخرین نقطه مسدود شده سبلان در مناطق ییلاقی مشگین‌شهر با تلاش راهداران بازگشایی شد تا امکان تردد راحت عشایر در مسیر ییلاقی مشگین‌شهر، نیر، سراب فراهم آید.

وی گفت: 9 دستگاه ماشین‌آلات برف‌روبی و سنگین در این مسیر کار برف‌روبی را انجام دادند تا با تلاش 2 ماهه راه‌های عشایری از برف بازگشایی و امکان تردد و عبور و مرور آنها در مناطق ییلاقی سبلان مهیا شود.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل افزود: در استان اردبیل یک‌هزار و 800 کیلومتر راه عشایری وجود دارد که عمده آنها در مناطق کوهستانی و برفگیر است و با شروع کوچ عشایر سعی می‌شود تا این مناطق و مسیرها بازگشایی و امکان تردد مهیا شود.

طهماس‌پور در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هوای خنکی را در این مناطق به رغم گرمای شدید جنوب و مرکز کشور شاهد هستیم که انتظار می‌رود هموطنان با سفر به ییلاق ایران از این هوای خنک و زمستان در تابستان بهره برده و از زیبایی‌های طبیعی مناطق عشایری نیز استفاده کنند.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل اضافه کرد: در کنار مجموعه راهداری، سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز در این ایام حضور جامعه عشایری در ییلاقات مساعدت‌های لازم را انجام می‌دهند و امسال شرایط خوبی را برای زندگی و سکونت عشایر شاهد هستیم.

برف‌روبی در اوج گرمای تابستان

برف‌روبی در اوج گرمای تابستان

کدخبر: 1021582 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟