مبتلایان به تب دنگی در ایران به 63 نفر رسید/ اقدامات وزارت بهداشت و دولت برای مهار شیوع تب دنگی چیست؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، طبق آمار رسمی مبتلایان به تب دنگی در ایران به 63 نفر رسیده است. حال سوال این است که اقدامات دولتی که برای مهار شیوع  تب دنگی امکان انجام آن است چیست؟

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت بیماری تب دنگ در کشور، گفت: از ۲۰۰ نفری که با علائم شدید استخوان درد و تب بالای ۴۰ درجه به مراکز درمانی مراجعه کردند، ۶۳ نفر آزمایش آنها مثبت شده و هنوز جواب آزمایش برخی نیامده است. اقداماتی که وزارت بهداشت و دولت باید برای مهار شیوع تب دنگی در ایران انجام دهد چه می تواند باشد؟ در ادامه به مواردی اشاره می کنیم.

کمپین های آگاهی عمومی، دولت می تواند به مردم در مورد علائم تب دنگی ، نحوه انتقال آن و اقدامات پیشگیرانه ای که می توانند برای کاهش خطر عفونت انجام دهند، آموزش دهد.

 کنترل ناقل، دولت می تواند اقدامات کنترل ناقل را برای کاهش جمعیت پشه هایی که تب دنگی را منتقل می کنند، اجرا کنند. این می تواند شامل سمپاشی ، حذف مکان های پرورش و استفاده از روش های کنترل بیولوژیکی باشد.

دولت  می تواند سیستم هایی را برای نظارت بر گسترش تب دنگی و ردیابی شیوع ایجاد کنند. این اطلاعات می تواند به شناسایی مناطق پرخطر و هدف گذاری موثرتر مداخلات کمک کند.

 زیرساخت های مراقبت های بهداشتی، دولت می تواند زیرساخت های مراقبت های بهداشتی را برای اطمینان از تشخیص و درمان به موقع موارد تب دنگی تقویت کنند. این می تواند به کاهش شدت بیماری و جلوگیری از عوارض کمک کند.

 همکاری بین المللی، راهکار دیگر است. تب دنگی یک موضوع بهداشت جهانی است و همکاری بین المللی برای کنترل شیوع آن ضروری است. دولت‌ می‌تواند با سایر کشورها و سازمان‌های بین‌المللی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات، منابع و بهترین شیوه‌ها برای کنترل تب دانگ همکاری کنند.

تحقیق و نوآوری نباید از نظر دور شود.دولت  می تواند در تحقیق و توسعه برای بهبود راهبردهای تشخیص، درمان و پیشگیری از تب دنگی سرمایه گذاری کنند. این می تواند به توسعه ابزارها و فناوری های جدید برای کنترل موثرتر بیماری کمک کند.

 

کدخبر: 1016863 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟