ضرب‌الاجل دادستان قزوین برای بررسی مشکلات تالاب «الله آباد»

حسین رجبی در جمع اعضای شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان قزوین ، اظهار کرد: جلوگیری از تضییع حقوق عامه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دستگاه قضا است که باید با اقدامات مؤثر و همکاری سایر دستگاه‌ها برای تحقق این مهم تلاش کرد. نظارت‌های گسترده در سطوح مختلف نسبت به اموال عمومی و جلوگیری از تضییع آن‌ها از تکالیف دستگاه قضایی در حقوق عامه است.

وی ادامه داد: یکی از معضلات پیش روی استان افزایش ریزگردها در منطقه است که از « تالاب الله‌آباد » نشأت می‌گیرد، به‌همین منظور ضمن تشکیل کارگروهی مشترک با حضور محیط زیست، شرکت آب منطقه‌ای و جهادکشاورزی باید ظرف یک‌ماه بررسی‌های لازم جهت پیشگیری از بروز و توسعه ریزگردها در منطقه انجام شود تا اقدامات کارشناسی و مؤثری در این زمینه صورت بگیرد.

بنا بر اعلام روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: مطالعات صورت گرفته حاکی از آن است که این منطقه با توجه به کاهش نزولات آسمانی امکان ایجاد کانون ریزگرد را دارد و می‌تواند به‌عنوان یک چالش مخاطراتی را برای منطقه در آینده ایجاد کند.

به گزارش ایسنا، رجبی در پایان گفت: با توجه به درخواست‌های مردمی و طولانی شدن فرآیند طرح توسعه و بازآفرینی امامزاده حسین (ع) و خیابان پیغمبریه، مجموعه مدیریت شهری با همکاری سازمان‌های متولی، مکلف شدند تا مطابق برنامه زمان‌بندی شده نسبت‌ به تعیین تکلیف و تسریع در اجرای این پروژه‌ها اقدام کنند.

 

کدخبر: 1016561 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟