شهرهای دارای وضعیت قرمز از نظر تعداد مدرسه اعلام شد / سیستان و بلوچستان در صدر جدول

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، حمیدرضا خان محمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفت و گو با رکنا در پاسخ به این سوال که کدام شهرها و استان های کشور در وضعیت قرمز کمبود مدرسه قرار دارند گفت: سیستان و بلوچستان به دلیل افزایش جمعیت فزاینده ای که دارد، سالیانه 35 هزار دانش آموز به جمعیت دانش آموزی آن اضافه می شود.

خان محمدی افزود: با وجود اینکه عمدتا خیرین مدرسه ساز روی استان سیستان و بلوچستان تمرکز دارند و بیشترین اعتبارات را نیز دریافت می کند؛ ولی باز هم سرعت ساخت مدارس، به سرعت افزایش جمعیت دانش آموزی نمی رسد. ضمن اینکه چرخش جمعیتی در حاشیه شهرهای زاهدان ، چابهار‌ ، سراوان و... بسیار زیاد است. بهتر است با وضع قانونی، اجازه اینکه هرکسی آزادانه مهاجرت کند و برای آن قاعده ای داشته باشند و فکر می کنم وزارت کشور نیز در این مسیر اقدام کند.

وی در پایان تاکید کرد: شهرستان های تهران، البرز، آذربایجان غربی، گلستان، شهرستان بویراحمد، پیرانشهر، سردشت، حاشیه شهر ارومیه ، تربت جام، تربت حیدریه، شهر صدرا در شیراز و... نقاط قرمز کمبود مدرسه در کشور هستند. ما نقطه به نقطه می دانیم وضعیت تعداد مدارس به چه شکل است و در این مسیر تلاش می کنیم تا کمبودها را رفع کنیم. 

کدخبر: 1015129 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟