حجم ویدیو: 103.78M | مدت زمان ویدیو: 00:10:24

به گزارش رکنا در نشست قرارگاه مراقبت اجتماعی محلات منطقه که با حضور محمدرضا پوریا فر شهردار منطقه ۲۱ تهران، سید محمد نقیب سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، احمد بهشتی سرپرست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی منطقه ۲۱، شهرداران نواحی و مدیران اجرایی معاونت امور فرهنگی و اجتماعی و معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه، نمایندگان سازمان فرا جا و نیروی اجراییات منطقه برگزار شد؛ به عملکرد منطقه در اجرای طرح فوریتی جمع‌آوری متکدیان ، معتادین متجاهر و کتفی ها و کولی ها در ۳ ماه اول سال ۱۴۰۳ پرداختند.

محمدرضا پوریا فر شهردار منطقه ۲۱ تهران در ابتدای این جلسه ضمن خیرمقدم به مهمانان بیان کرد: با پیگیری‌های جهادی همکاران در سطح شهر تهران و منطقه و با رفع کمبود زیر ساخت‌ها و ظرفیت سازی در منطقه توانستیم تا حدود بسیار بالای اقدام به جمع‌آوری معتادین، متکدیان، کودکان کار کنیم، تا بتوانیم این افراد را احیا کنیم و به جامعه و خانواده برگردانیم.

وی در ادامه گفت: منطقه ۲۱ پاک‌ترین منطقه در خصوص متکدیان، معتادین و… است که این امر نشان از سعی و تلاش همکاران معاونت امور اجتماعی و فرهنگی، معاونت خدمات شهری و محیط زیست و شهرداران نواحی و اجراییات در منطقه ۲۱ است.

پوریا فر در بحث کتفی ها و کولی ها اظهار کرد: یکی از مشکلات و معضلات امروزه در مدیریت شهری، وجود افراد کتفی کولی ها و زباله گردها در شهر بوده که در طی شب‌ها و گاهی حتی در طول روز مشغول جمع‌آوری و پاره کردن کیسه‌های زباله و جمع‌آوری آنها هستند؛ این افراد گاهی به صورت گونی بر دوش و گاهی به همراه چرخ دستی‌ها در جستجوی زباله هستند.

وی افزود: در راستای ساماندهی مدیریت پسماند و برنامه‌های شهرداری در این خصوص این منطقه در سه ماه اول سال ۱۴۰۳، تعداد ۱۰۸ مورد کتفی و کولی و چرخی غیرمجاز را جمع‌آوری کردند.

سید محمد نقیب سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی در این نشست با تک تک مدیران حاضر در جلسه پیرامون مشکلات این طرح صحبت کرد و پیشنهاداتی در راستای پیشبرد طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی پایتخت، ارائه کردند.

احمد بهشتی سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی در پایان این جلسه، گزارش پاور پوینت از عملکرد ۳ ماهه ۱۴۰۳ در خصوص جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان و معتادین متجاهر و… ارائه کرد و گفت: در ۳ ناحیه منطقه ۲۱ در سه ماه اول سال ۱۴۰۳، تعداد ۵۶ متکدی، ۴۵ کودک کار، ۶۹ معتاد متجاهر، ۱۰۸ کولی و چرخی و بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ تن پسماند جمع‌آوری شده است.

وی همچنین بیان کرد: علاوه بر اقدامات فوق، تعداد ۱۰ مورد توقیف خودرو انتقال غیرمجاز پسماند با حضور ۳ اکیپ در دو نوبت صبح و شب از همکاران منطقه ۲۱ در این ۳ ماه سال ۱۴۰۳ صورت گرفته است.

شایان ذکر است؛ در پایان این نشست احکام اعضای قرارگاه مراقبت اجتماعی منطقه ۲۱ اعطا شد.

 

کدخبر: 1013808 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟