افزایش عمل های لابیا پلاستی در ایران/ برای زنانی که دچار عفونت های مکرر هستند توصیه می شود

به گزارش خبرنگار سلامت رکنا، امروزه عمل های جراحی زیبایی رواج بسیار زیادی پیدا کرده است، که عمل های ناحیه واژن از این عمل ها جدا نیست. باید توجه داشت عمل های لابیاپلاستی علاوه بر زیبایی جنبه های درمانی بسیار زیادی دارند.

دکتر عاطفه مهرعلی تبار متخصص زنان و زایمان، در گفت و گو با رکنا، با توضیح این که عمل های ناحیه واژن بیشتر جنبه درمانی دارند تا زیبایی، گفت: بخشی از عمل ها، واژینوپلاستی یا تنگ کردن واژن است. در خانوم هایی که دچار افزایش یا کاهش وزن شدید شده، مشکلات گوارشی مثل یبوست دارند یا زایمان های طبیعی مکرر داشته اند؛ این عمل را در آن ناحیه انجام می دهیم و بافت اضافه را بر می داریم. دسته دیگری از عمل ها مربوط به ناحیه بیرون واژن، لبه ها و لبیه ها صورت می گیرد. به لحاظ درمانی این عمل ها برای افرادی که دچار عفونت های مکرر، شکل غیر نرمال، کسانی که موقع دوچرخه سواری یا پوشیدن لباس تنگ به خاطر بزرگیه لبیاها دچار درد می شوند یا کسانی که در هنگام رابطه جنسی ارضا نمی شوند پیشنهاد می شود. برخی دیگر از افراد هم با توجه به عوامل روانی و افزایش اعتماد به نفس به این عمل های جراحی رو می آوردند.

او در رابطه با فراگیری این عمل های جراحی، گفت: بیشترین عملی که در گذشته فراگیری بیشتری داشته است واژینو پلاستی است، که خانم هایی که دچار مشکلات گوارشی هستند یا زایمان های طبیعی مکرر داشته اند به آن روی می آوردند. امروزه عمل های زیبایی به شدت در حال افزایش است  با توجه به افزایش آگاهی زنان عمل های لابیاپلاستی نسبت به قبل افزایش یافته است.

 این متخصص در ارتباط با اهمیت انتخاب پزشک مناسب و معاینه افزود: افراد بعد از عمل ممکن است دچار عارضه هایی مثل عفونت، خوب جوش نخوردن، تنگی بیش از اندازه یا در عوامل از بین رفتن میل جنسی بشوند. با توجه به حساس بودن ناحیه تناسلی همچنین وجود برخی افراد سود جو لازم است، قبل از عمل جراحی تحقیقات لازم در خصوص پزشک صورت بگیرد. برخی از افراد دچار اخلاقیات وسواس گونه نسبت به بدن خود هستند و لازم است قبل از عمل، مورد معاینه و مشاوره قرار گرفته و در صورت نیاز مورد عمل جراحی قرار بگیرند.

کدخبر: 1007891 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟