فاجعه بزرگ بیخ گوش بازار تهران / کم کاری مشهود اداره برق در ایجاد ایمنی/ انشعاب مالکان بی توجه؛ قطع شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، مهدی بابایی ، رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به ناایمنی و در هم پیچیدگی سیمکشی های برق بازار تهران در منطقه 12، گفت: در مصوبات استانداری تهران به این موضوع اشاره شده بود که اداره برق، موظف است به این موضوع رسیدگی کند. در آخرین جلسه ای که در این خصوص داشتیم، عقب ماندن شرکت برق از برنامه ها، به شدت مشهود بود و گله مندی ها اغلب از این دستگاه ها این بود که اداره برق می بایست خیلی قوی تر در این حوزه ورود کند.

وی تاکید کرد: اداره برق ، باید نسبت به ایمن سازی کابل کشی ها ورود جدی داشته باشد. البته لازم به ذکر است اداره برق، بخشی از ایمن سازی شبکه عمومی برق را انجام داده است؛ ولی جاهایی که مربوط به کنتورهای برق تا واحدهای مغازه مربوطه است، سیمکشی ها، ایمن نیستند و اداره برق هم معتقد است رسیدگی به آنها، مربوط به بخش خصوصی است. با این وجود، موضوع مورد بحث بر این است که اداره برق، باید با ورود به موقع، به واحدهای ناایمن اخطار دهد تا در صورت عدم ایمن سازی توسط مالک، قطع انشعاب انجام شود. این عدم جدیت ورود اداره برق، جزء دغدغه های ماست.

مهدی بابایی در پایان در پاسخ به اینکه چقدر طول می کشد تا ساماندهی سیمکشی های برق بازار شکل بگیرد، گفت: این موضوع بستگی به همت شرکت برق و پیگیری استانداری دارد. این موضوع قطع انشعابات؛ ولی موضوع پیچیده ای نیست و می توانند به سرعت آن را پیگیری کنند؛ اینگونه افراد ملزم می شوند نسبت به ایمن سازی اقدام کنند.

کدخبر: 1006824 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟