تمهیدات شهرداری منطقه ۱۹ در راستای برپایی مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام (ره)

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، حسین اخگر پور با اشاره به اینکه در راستای آماده سازی مسیرهای  محل برگزاری مراسم ۵۶۰ متر مکعب خاک و نخاله در حاشیه معابر منتهی به حرم و حاشیه پارکینگ ها جمع آوری شده افزود: به همین منظور ۳۰۰ هزار متر مربع ( ۳۰ هکتار) تسطیح و ریگلاژ در حاشیه و پیرامون حرم مطهر، تراشه ریزی و تسطیح توسط گریدر در جاده خاکی منتهی به حرم امامزاده ابوالقاسم و پارکینگ اتوبوسرانی به مقدار ۲ هزار و ۸۰۰ تن  انجام شده است.

همچنین رفت و روب و علف کشی آسفالت پارکینگ های غربی، شمالی و بلوار شهدای پدافند ارتش به مقدار ۲۵۰ هزار متر مربع، پاکسازی، حاشیه زنی، علف کشی و نخاله کشی فضای سبز بلوار یادگار، بوستان مسافر و حاشیه بزرگراه شهید هاشمی و خلیج‌فارس به مقدار ۸۰ هزار متر مربع ، تهیه ۱۵۰ عدد بنر راهنمای مسیر زائرین و تحویل به راهور، حذف زوائد فیزیکی پارکینگ غربی حرم و زمین بایر مقابل دانشگاه یادگار امام (ره) ۸ مورد، انتقال نیوجرسی های مستعمل و شکسته به تعداد ۱۵ عدد، رفع سد معبر گل فروشان به صورت مستمر توسط معاونت خدمات شهری اجرا شده است.

در ادامه اخگر پور با اشاره به اجرای خط کشی محوری معابر منتهی به حرم مطهر به طول ۷۶ کیلومتر خاطر نشان کرد: هزار و ۶۰۲ متر طول نیوجرسی ترافیکی ۶ متری برای جداسازی پارکینگ ها، نصب تجهیزات ترافیکی  شامل استوانه ترافیکی، کاشن تانک،بشکه ترافیکی و تابلو های ترافیکی به تعداد ۲۴۵ عدد، مرمت و نصب۶۲شاخه گاردریل در معابر منتهی به حرم مطهر،نصب نیوجرسی برای جایگزینی با گاردریل و ایمن سازی تردد زائران در بزرگراه شهید هاشمی به طول تقریبی هزار و ۷۰۰ متر، نصب تابلو پارکینگ استان ها به تعداد ۲۰ عدد، نصب۹۰ عدد مینی نیوجرسی در پارکینگ شماره ۵ اتوبوسرانی،ایمن سازی داربست های پارکینگ شماره ۵ با نصب ۳۲ عدد استوانه ترافیکی،نصب ۲۵ شاخه گاردریل و انسداد پارکینگ شماره ۷حرم مطهر به زیر گذر غربی حرم،عملیات اصلاح هندسی و جدول بندی و رفع نقاط حادثه خیز و بهسازی در معابر منتهی به حرم مطهر حضرت امام (ره)( بزرگراه شهید تندگویان) به طول هزار و۲۰۰ متر از اقدامات اجرایی حوزه حمل و نقل ترافیک است .

سرپرست شهرداری منطقه درخصوص اقدامات حوزه فنی و عمرانی به بهسازی و مناسب سازی پارکینگ های حرم مطهر با پخش بیش از ۶ هزار و ۹۰۰ تن آسفالت در بلوار یادگار امام (ره)، بلوارعلامه عسگری و راستگرد خلیج فارس به علامه عسگری شرق و پل سواره رو مقابل باب المغفره و لکه گیری در بزرگراه شهید هاشمی و بلوار علامه عسگری اشاره کرد.

ضمن اینکه ۱۲۰ تن روکش دستی آسفالت در اطراف زیرگذر اخلاقی و ادامه لکه گیری ها در بزرگراه هاشمی و بلوار علامه عسگری اجرا  و ۲۸۰ تن آسفالت به صورت روکش دستی در پارکینگ های غربی و معابر شهر آفتاب و لکه گیری بلوار یادگار انجام شد.

وی ادامه داد: هماهنگی و تخصیص ۲ هزار ۸۰۰ تن تراشه ریزی آسفالت برای همسطح سازی زمین های بایر حاشیه پارکینگ ها انجام شده است.

اخگر پور در خصوص اقدامات اجرایی در حوزه اجتماعی و فرهنگی به برپایی پردیس فرهنگی و غرفه های خدمت رسان اشاره کرد و افزود: پردیس فرهنگی منطقه ۱۹ همراه با استیج  در روز یکشنبه ۱۳ خرداد ماه از ساعت ۱۷ و روز  ۱۴ خرداد  تا ساعت ۱۴ در ضلع شرقی حرم به زائران خدمت رسانی خواهد کرد.

به گفته این مسئول در راستای میزبانی شایسته از زائران امام راحل ۶۰ غرفه با تدارک ۱۰۰ هزار پذیرایی با مشارکت گروه های مردمی و ۵ هزار پذیرایی آب،چای، شیر، کیک، میوه، غذای گرم و... توسط منطقه  مهیا می شود

وی درباره برنامه های بسیج شهرداری منطقه به برپایی پردیس فرهنگی و اجتماعی همراه با موکب علی ابن موسی الرضا (ع) در بهشت زهرا (س) طی روزهای سیزدهم و چهاردهم خرداد اشاره و خاطر نشان کرد: بسیج شهرداری منطقه بعنوان مجری در کنار مناطق ۱ و ۱۷ معین این حوزه در راستای خدمت رسانی به زائرین دو موکب پذیرایی خواهران و برادران و غرفه راهنمای زائر را همراه با استیج برنامه های فرهنگی، تبلیغی و رفاهی با اجرای گروه هنری، سرود و مداحی برپا می کند.

براساس این گزارش بسیج شهرداری منطقه ۱۹ نسبت به آماده سازی ۱۰ هزار کیک و آبمیوه، آب معدنی، ۳ هزار صبحانه، چای، شربت و ... برای پذیرایی از زائران امام دل ها اقدام می کند.

کدخبر: 1004118 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟