فضای شهری برای معلولان و سالمندان مناسب نیست

به گزارش رکنا، مهدی جمالی نژاد در نهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور اظهار کرد: بدون تردید یک عامل مهم برای موفقیت برنامه ها و پروژه های مرتبط با مناسب سازی در شهرها و روستاها و تثبیت این موضوع در افکار عمومی و حساس شدن تمامی اقشار جامعه؛ بهره گیری از ظرفیت های رسانه ها به ویژه صداوسیما و همچنین سازمان های مردم نهاد است. با وجود برنامه ریزی ها و اقدامات انجام شده، همچنان شاهدیم که به مناسب سازی معابر در سطح شهرها توجه لازم نمی شود و در بعضی مواقع کودکان، سالمندان و معلولان نمی توانند از فضای شهری بهره کافی را ببرند و این موضوع مهم برای برجسته شدن بیشتر نیازمند توجه مستمر تمامی رسانه های ملی و استانی، بویژه سازمان صدا و سیما و شبکه های استانی آن است.

دسترس پذیری معلولان در اماکن عمومی

جمالی نژاد همچنین بر تشکیل منظم جلسات این ستاد ملی در فواصل زمانی کمتر و به صورت ماهانه با توجه به اهمیت موضوعات مرتبط و همچنین تشکیل جلسات کارگروه های زیر مجموعه آن به ویژه در مباحث اطلاع رسانی و آموزشی شد.

در این جلسه که وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور و نمایندگان دستگاه ها و سازمان های مختلف عضو ستاد هم حضور داشتند، ابراهیم کاظمی مؤمن سرایی، رئیس دبیرخانه ستاد گزارشی از اجرایی شدن مصوبات جلسه هشتم و اقدامات به عمل آمده در این خصوص ارائه کرد. گزارشی در زمینه نشان دسترس پذیری اماکن عمومی برای معلولان جسمی و حرکتی نیز مطرح و در خصوص آن تبادل نظر صورت گرفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 575728 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟