برگزاری همایش کوهنوردی و صعود به بام استان مرکزی

محمدرضا صادقی دهیار روستای مزوش هدف از برگزاری این همایش را که به همت دهیاری و شورای اسلامی روستای مزوش و مشارکت اداره ورزش Sport و جوانان شهرستان دلیجان ، هیات های کوهنوردی و دوچرخه سواری دلیجان انجام شد ، صیانت از محیط زیست منطقه و طبیعت این کوه عنوان کرد .

کوهنوردان طومار اعتراضی امضا کردند

صادقی در ادامه گفت مدتی است شرکتی مجوز بهره برداری معدنی را در بالادست بیشه روستا و دامنه این کوه که با عنوان بام استان مرکزی شناخته می شود ، را کسب نموده است که با مخالفت جدی اهالی و دهیاری و شورای روستا و دوستداران محیط زیست منطقه قرار گرفته است .

وی در ادامه گفت محیط زیست شهرستان نیز از مخالفان جدی این پروژه است .

بنا بر این گزارش، در ادامه کوهنوردان شرکت کننده در این همایش با تشکیل زنجیره انسانی در کنار بیشه روستا که یکی از منابع آب روستاست ، مخالفت خود را با اجرای این پروژه ابراز داشتند ، همچنین در پایان طومار تهیه شده در مخالفت با این پروژه را امضاء نموده تا در اسرع وقت جهت پیگیری تحویل استاندار استان مرکزی شود.

از نکات جالب این همایش رکابزنی دوچرخه سواران دلیجانی بود که مسیر 80 کیلومتری دلیجان تا بیشه مزوش و بلعکس را رکاب زدند .از دیگر برنامه های این همایش بزرگ ، پذیدایی ساده و صمیمی اهالی روستا از شرکت کنندگان در این همایش بود .

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 282799 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟