سرمایه گذاری در حوزه ورزش موجب رشد نسل جوان می شود 


به گزارش رکنا ازآذربایجان‌غربی؛محمدصادق معتمدیان در پنجمین جلسه مشترک ستاد ساماندهی امور جوانان و شورای ورزش استان با تاکید بر لزوم توسعه ورزش اظهار کرد: هرگونه هزینه در حوزه ورزش، در واقع سرمایه گذاری برای رشد و بالندگی نسل جوان و نوجوان است.
معتمدیان با اشاره به وجود پروژه‌های نیمه تمام ورزشی در استان گفت: به برکت سفر ریاست جمهوری به آذربایجان غربی، پروژه‌های نیمه تمام مورد توجه قرار گرفته و تکمیل این طرح ها، سهم بزرگی در توسعه ورزشی استان به سمت قهرمانی ایفا خواهد کرد.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به کارنامه خوب استان در برگزاری مسابقات ورزشی ملی و جهانی در سال‌جاری، تاکید کرد: در سال ۱۴۰۲ هم آمادگی میزبانی مسابقات جهانی در رشته‌های مختلف ورزشی را داریم.
معتمدیان در ادامه تصریح کرد: با برنامه ریزی و تقویت دیپلماسی ورزشی، می توانیم سال آینده میزبان رقابت‌های بین‌المللی دیگر رشته‌ها بوده و ظرفیت‌های بالقوه استان را بیشتر معرفی کنیم.
وی با اشاره به حضور بانوان در جمع تماشاگران مسابقات کبدی افزود: حضور بانوان در بین تماشاگران، نشان دهنده فرهنگ بالای مردم ورزش‌دوست ارومیه برای میزبانی از مسابقات جهانی است.
وی ظرفیت های آذربایجان غربی در رشته فوتبال و والیبال را ارزشمند دانسته و افزود: ورزشکاران استان در تمامی رده‌ها و رشته‌های ورزشی تیمی، گروهی و انفرادی ظرفیت‌های لازم برای قهرمانی را دارند.
استاندار آذربایجان غربی توجه به رشته های فوتبال و والیبال را از مطالبات بحق ورزشی مردم استان دانسته و اظهار کرد: برای بهبود وضعیت این ۲ رشته ورزشی، پیگیری‌های لازم انجام شود تا به این مطالبه مردمی که طرفداران بسیاری دارد، پاسخ داده شود.
معتمدیان در ادامه تاکید کرد: از ظرفیت فرهنگی بالای تماشاگران برای برگزاری مسابقات چند جانبه با کشورهای همسایه و اثبات پتانسیل و توانایی استان برای میزبانی استفاده شود.
معتمدیان با تاکید بر لزوم توجه به بسترهای ورزشی استان گفت: باید در توسعه ورزش آذربایجان غربی همه جانبه عمل شده و صرفا بر ورزشکاران متمرکز نشود؛ چون ورزش استان در حوزه مربی و داور نیز نیاز به توسعه دارد.
وی ادامه داد: در صورت پیشرفت همه جانبه ورزشی، می‌توان در تصمیم گیری های ورزشی کشور نیز تاثیر گذار بوده و سهم ورزش استان را در سطوح بالا و فدراسیون‌ ها افزایش داد.
معتمدیان، توجه به ورزش جانبازان و معلولین را نیز الزامی دانسته و خواستار حمایت مجموعه‌های مدیریتی استان از ورزش این بخش شد.


کریم معجنی/آذربایجان‌غربی 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟