هشترود مقام اول در ضرب وجرح را با تعداد ۵۵۱فقره پرونده درسال گذشته به خودش اختصاص داده است.

به گزارش رکنا، وی گفت: تخریب اموال عمومی وشخصی وهر چیزی که مربوط به این موضوع می شود با ۴۹۵فقره پرونده در رتبه دوم ،تصرف عدوانی با ۴۷۷فقره پرونده ،سرقت با ۳۵۵فقره پرونده ،توهین با تعداد۳۴۵فقره،مزاحمت ملکی با ۲۱۴فقره ،نزاع دسته جمعی با تعداد۶۲فقره پرونده ،پرونده مربوط به تصادفات به تعداد۳۳۰فقره ،تهدید به قتل ۶۶فقره،تهدید ساده به تعداد۲۷۲فقره ،طلاق توافقی به تعداد۱۱۴فقره وطلاق به درخواست زوجه به تعداد ۹۲فقره به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند.

رئیس دادگستری هشترود در ادامه به پرونده قتل هایی که در هشترود در چند سال اتفاق افتاده نیز اشاره کردوگفت:به خاطر اینکه در شهرستان هشترود دادگاه کیفری یک نداریم ،به همین خاطر بعد از تنظیم کیفر خواست وقرار مجرمیت در دادگستری هشترود پرونده به تبریز ویا میانه ارجاع داده می شود وتصمیمات بعدی در

مورد پرونده به عهده دایره کیفری یک است وهر تصمیمی که آنها اتخاد کنند طبق آن تصمیم عمل می شود.

این مقام قضایی در مورد پرونده های مربوط به کرونابی وتهدید سلامت جامعه و بهداشت عمومی نیز گفت:در این مورد نیز تعداد۵۴فقره پرونده تشکیل شده است ورسیدگی نموده ایم وجریمه ای که در نظر گرفته شده است جایگزین حبس می باشد.

استادی تاکید کرد:جرائم جایگرین حبس متفاوت است ودر پرونده ها با توجه به موضوعات مطرح شده جریمه ها نیز فرق دارد.وقاضی پرونده می تواند میزان جربمه را با توجه به محتویات پرونده تعیین نماید.

رئیس دادگستری هشترود از ورود دادگستری به پرونده سه راهی قویونقشلاقی که یکی از پر حادثه ترین مسیرهایی بود که قبل از ساماندهی هر روز شاهد چندین تصادف که منجر به مصدوم وفوت می شدنیز پرداخت وگفت:این سه راهی که در مسیر هشترود به مراغه وورودی به اتوبان پیامبر اعظم (ص) قرار داشت سالها بود به علت داشتن معارض اداره راه وحمل ونقل جاده ای نمی توانست این سه راهی را ساماندهی کند ولی با ورود دادستان محترم ودادگستری وفرمانداری توانستیم که معارضین را راضی نماییم واین سه راهی ساماندهی شد.وخدا را شاکریم که توانستیم با همفکری ووحدت مسئولین یک معضل حیاتی را برطرف نماییم .تا رانندگانی که از این سه راهی در حال تردد هستند با آرامش وامنیت وبدون دغدغه رانندگی نمایند وسلامت به مقصد برسند.

استادی اظهار خوشحالی کرد که از زمانی که این سه راهی ساماندهی شده است میزان تصادفات در این مسیر کاهش چشمگیری داشته است وطبق آمار در طول سال ۹۹کمترین تصادفات دراین مسیر روی داده است ولی متاسقانه قبل از ساماندهی هرروز خبر ناگواری از تصادفات گوناگون در این مسیر به گوش ما می رسید.

رئیس دادگستری هشترود در آخر به وظیفه خبرنگاری نیز اشاره نمود وگفت:خبرنگار باید قانون مدار باشد وسعی کند که اخبار را بدون کم وکاستی در اختیار مردم جامعه قرار دهد .

استادی شغل خبرنگاری را به نوعی با شغل قضاوت مقایسه کرد وگفت:چطور یک قاضی وظیفه اش احقاق حقوق افراد است خبرنگار نیز حق مطالبه گری جهت احقاق حقوق مردم را دارد .ولی باید خبرنگار عین واقعیت را بنویسد تا در اذهان مردم تشویش ایجاد نشود. قلم خبرنگار مقدس است وباید این قلم به گناه وزشتی آلوده نگردد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟