بررسی ادعای مدیرعامل پیکان/ مس سقوط کند پیکان در لیگ می ماند؟

به گزارش رکنا، بعد از مشخص شدن ابعاد فساد گسترده در باشگاه مس رفسنجان ، گمانه زنی های بساری مبنی بر حکم سقوط این باشگاه به لیگ دسته یک مطرح شده است. در لیگ های معتبر جهان نیز حکم های این چنینی برای فسادهای مالی و تبانی در باشگاه ها صادر شده است. در نشست سالانه مدیرعامل باشگاه های کشور احمد مددی مدیرعامل تیم سقوط کرده پیکان تهران ادعا کرد در صورت صدور حکم سقوط تیم مس رفسنجان این پیکان است که باید جای این تیم را در لیگ برتر پر کند. احمد مددی در بخشی از صحبت هایش نیز می گوید تاییدیه احتمال این اتفاق را از حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ نیز گرفته است. 

برای بررسی این ادعا به آئین نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر و لیگ دسته اول رجوع کردیم. در ماده 49 این آئین نامه با عنوان سقوط از لیگ نوشته شده است:

الف- در پایان مسابقات لیگ، تعداد مشخصی از تیم های انتهای جدول به دسته پایین تر سقوط خواهند کرد که این تعداد همه ساله بعد از تصویب هئیت رئیس لیگ و فدراسیون قبل از شروع فصل، توسط سازمان لیگ، اعلام می گردد.

ب- در صورت انصراف یک یا چند باشگاه، از ادامه شرکت در لیگ نتایج آن تیم براساس مفاد ماده مربوط از جدول مسابقات، حذف شده و در آخر فصل به همان تعداد تیم کمتر سقوط خواهند کرد.

ج- در صورتی که تیم های صعود کننده از لیگ پایین تر، دارای شرایط لازم برای حضور در لیگ بالاتر نباشند براساس رتبه بندی، تیمهای حذف شده از لیگ بالاتر جایگزین خواهند شد.

با توجه به این بند از آئین نامه اگر حکم سقوط مس رفسنجان را مساوی با انصراف از لیگ بدانیم تیم پیکان می تواند در لیگ برتر خلیج فارس بماند. به هرحال تصمیم نهاد های برگزاری لیگ نیز در این اتفاق موثر است . در نهایت باید منتظر حکم نهایی باشگاه مس رفسنجان بمانیم.

کدخبر: 1016615 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟