تخم مرغ رنگی با گل کلم بساز + فیلم

به گزارش رکنا، برای تهیه تخم مرغ رنگی متفاوت به شرح زیر عمل کنید. شما تخم مرغ رنگی با گل کلم می توانید بسازید.

کلم بنفش را خرده کرده و داخل قابلمه بگذارید. تخم مرغ ها را رویش قرار بدهید و دوباره کلم بریزید. کمی نمک اضافه کنید. برای اینکه تخم مرغ ها ترک نخورد و دو قاشق غذاخوری سرکه برای تغییر رنگ کلم ها اضافه کنید. 10 دقیقه بگذارید بجوشد. شعله را خاموش کنید و نیم ساعت دیگر تخم مرغ ها را بگذارید داخل این آب بماند؛ به همین سادگی یک تخم مرغ رنگی زیبا برای سفره هفت سینت آماده می شود.

روش دوم اینکه هر نوع سبزی یا گیاه با برگ های کوچک که دوست دارید را روی تخم مرغ ها بگذارید و با یک پارچه نازک یا جوراب سبزی را روی تخم مرغ فیکس کنید و پارچه توری را با نخ محکم ببندید.

کف قابلمه پوست پیاز قرمز یا نارنجی بریزید. تخم مرغ ها را رویش قرار بدهید و دوباره پوست پیاز بریزید. کمی نمک سرکه و آب بریزید و نیم ساعت بگذارید بجوشد.

بعد از خنک شدن پارچه و سبزی را از تخم مرغ جدا کنید. می بینید که به راحتی یک تخم مرغ رنگی خوشرنگ و جذاب دارید.

اما روش سوم پوست پیاز و کاغذ خرد شده را مخلوط کنید. تخم مرغ ها را با آب خیس کرده و داخلش بغلتانید. تخم مرغ ها را با پارچه توری ببندید و داخل قابلمه چای ترش بریزید. تخم مرغ ها را رویش قرار بدهید. کمی نمک و سرکه و آب اضافه کنید و 20 دقیقه بگذارید بجوشد. سپس شعله را خاموش کرده و یک تا دو ساعت بگذارید داخل همین آب بماند. بعد هم پارچه و پوست پیاز روی تخم مرغ را جدا کنید.

برای اینکه تخم مرغ ها براق و پررنگ تر شود بعد از خشک شدن کمی روغن رویشان بزنید.

کدخبر: 981244 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مریم پاکدل
آیا این خبر مفید بود؟