آغاز ایمن‌سازی بیمارستان بوعلی و ساخت بخش دیالیز با همکاری دانشگاه آزاد + فیلم

علیرضا انتظاری، مدیر اجرایی بیمارستان بوعلی تهران، اظهار داشت: در راستای اجرای پروتکل‌های ایمن‌سازی مراکز درمانی، به دلیل قدمت بالای بیمارستان بوعلی و شاخص‌های خطرپذیری، این بیمارستان جزو ساختمان‌های ناایمن قرار گرفت. پس از بررسی‌ها و برگزاری جلسات متعدد، نهایتاً تصمیم بر آن شد که با هماهنگی مدیریت بحران، جدول زمان‌بندی برای ایمن‌سازی در دو حوزه تدوین شود. در حوزه آتش‌نشانی، اقدامات لازم در مراحل پایانی قرار دارد و هم‌اکنون در مرحله تست نهایی آبدهی ساختمان هستیم. اما در خصوص استحکام بنا، برنامه‌ریزی به گونه‌ای انجام شده که طی سه دوره ۶ ماهه، برای ۱۲ قطعه از ساختمان تعیین تکلیف صورت گیرد. هر دوره شامل تعیین تکلیف ۴ قطعه است و مرحله اول آن از ابتدای شهریور تا پایان بهمن اجرا خواهد شد.

انتظاری در ادامه در خصوص سازه تخریب شده افزود: چهار سازه در بیمارستان پلمپ شده و طبق نقشه‌های طراحی شده، قرار است به جای سازه تخریب شده، یک بخش دیالیز با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شود.

او همچنین بیان کرد: خدمات بخش‌های تعطیل شده به سایر بخش‌ها منتقل شده است و تاکنون خللی در ارائه خدمات به بیماران ایجاد نشده است. تنها محدودیت موجود، کاهش تعداد بیمارانی است که می‌توانند خدمات دریافت کنند.