سوءاستفاده غیراخلاقی از آمبولانس؛ باربری ظرف یکبار مصرف به‌جای بیمار/ وقتی نماد نجات به ابزار دور زدن ترافیک تبدیل می‌شود + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، آمبولانس ها به عنوان وسایل نقلیه اورژانس، مسئولیت های سنگینی در حمل و نقل بیماران و ارائه کمک های فوری پزشکی دارند. با این حال، در برخی موارد گزارش هایی از سوء استفاده از این وسایل نقلیه مطرح می شود که برخی افراد و حتی سازمان ها از آمبولانس ها برای مقاصد غیرقانونی یا غیر مرتبط با ماموریت های پزشکی استفاده می کنند.

یکی از مشکلات عمده در این زمینه، حمل و نقل افراد غیربیمار به وسیله آمبولانس هاست؛ اما در ویدیویی عجیب که به دست رکنا رسیده است، کالای پلاستیکی شامل ظرف غذا و لیوان یکبار مصرف در یک آمبولانس بار زده می شود!

سوال اینجاست که دور زدن ترافیک شهری برای زودتر رسیدن به مقصد، به چه قیمتی؟ آیا از دست دادن اعتماد عمومی که برای ایجاد کردن و به دست آوردنش، سالیان سال، طول می کشد تا شکل بگیرد، به بار زدن ظرف غذای یکبار مصرف و زودتر رساندن آن به دست مشتری می ارزد؟

مردم به آمبولانس ها به عنوان نمادی از نجات و کمک در مواقع اضطراری نگاه می کنند. اگر موارد سوءاستفاده از آمبولانس ها گسترش یابد، اعتماد مردم به این وسایل نقلیه و خدمات اورژانس کاهش می یابد و این موضوع می تواند پیامدهای منفی بسیاری به همراه داشته باشد.

حتی اگر این آمبولانس خصوصی هم باشد، می بایست وزارت بهداشت و سازمان اورژانس، به فوریت و با جدیت به موضوع تخلفات آمبولانس ها بپردازند و جلوی چنین اتفاقات عجیب و غیرقانونی را بگیرند.

 

 

کدخبر: 1048140 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی