اعتراض کسبه سرای سیگارچی به قرارداد سازمان اوقاف با یک شرکت پیمانکار + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، سرای سیگارچی پاساژی موقوفه با 64 مغازه واقع در چهارراه گلوبندک تهران است و کسبه آن سال هاست که حق سرقفلی این واحدهای تجاری را دارند و سالیانه اجاره آن را پرداخت می کنند. سازمان اوقاف و امور خیریه که در سال ۱۳۹۵ با یک شرکت پیمانکاری جهت تخریب و نوسازی این سرا قراردادی منعقد کرده بود، بنا به اعلام کسبه و در اقدام دور از موازین حقوقی ۹۰ درصد منافع برای شرکت پیمانکار و فقط ۱۰ درصد برای موقوفه لحاظ می کند.

روز گذشته، کسبه سرای سیگارجی، در اعتراض به روند قرارداد و نوع برخورد شرکت پیمانکار با کاسبان، کرکره های مغازه های خود را نیمه بسته کردند و از سازمان اوقاف خواستار تجدیدنظر در این قرارداد شدند.

یکی از اعضای هیات امنای سرای سیگارچی در گفت و گو با رکنا در تشریح ماجرا گفت: حدودا هشت سال پیش، سازمان اوقاف، قراردادی با یک شرکت پیمانکار منعقد می کند که ملک سرای سیگارچی را نوسازی کند. تصمیم به این اقدام بسیار خوب و قابل توجه بود ولی در اقدام دور از موازین حقوقی، قرار شد تا ۹۰ درصد منافع برای شرکت پیمانکار و فقط ۱۰ درصد برای موقوفه لحاظ شود.

وی در ادامه افزود: این شرکت پیمانکار، مبلغی را برای پرداخت عوارض به شهرداری پرداخت می کند ولی طی چندین سال رفت و آمد، نمی تواند جواز ساخت را دریافت کند؛ لذا با کمک گرفتن از چند فرد، با انواع و اقسام تهدیدها، تلاش کرد تا چند تا از مغازه های سرای سیگارچی را تخریب کند. آن زمان سازمان اوقاف علیه این شرکت شکایت می کند و در مرحله اول، رأی دادگاه به نفع اوقاف صادر می شود ولی در دادگاه تجدید نظر، شرکت مورد نظر رأی دادگاه را جلب می کند.

این عضو هیات امنای سرای سیگارچی تاکید کرد: روز گذشته نیز این افراد به سرا آمده بودند و تلاش کردند تا با توسل به زور و بیل و کلنگ، به مغازه یکی از افرادی که با آنها قرارداد بسته بود وارد مغازه شوند. ما مغازه داران می دانیم که این شرکت، بعد از این همه سال که ما را بلاتکلیف رها کرده است، پای کار نمی آید و  سازمان اوقاف به خاطر قراردادی که با این شرکت دارد، به این موضوع تاکید می کند که حتما چنین کاری انجام شود.

او در ادامه افزود: در حال حاضر این شرکت، با قلدری و بدون اینکه حق و حقوق کسبه را بدهد، دست به چنین اقداماتی می زند که اصلا شایسته نیست. این شرکت حتی به ما نگفته است که اگر ما مغازه هایمان را تحویل دهیم، در کدام نقطه، به ما مغازه می دهند تا به فعالیت هایمان ادامه دهیم. خواسته ما از اوقاف این است که یک شرکت سازنده دیگر معرفی کند که پای کار باشد و همچنین  پیگیر حق ما نیز باشد.

لازم به ذکر است تماس های خبرنگار رکنا با سخنگو و روابط عمومی سازمان اوقاف بی پاسخ مانده و این رسانه منتظر پاسخ این سازمان جهت ساماندهی این سرای سیگارچی قدیمی است.

کدخبر: 1046959 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟