تداوم آتش سوزی در جنگل های مره خیل و پاوه/ کبری رستم زاده : مقابل چشمانم جنگل و درختان بلوط دارند می سوزند + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا،گسترده‌ترین آتش سوزی امسال در استان کرمانشاه مربوط به منطقه بلبزان پاوه است که طبق برآوردهای صورت گرفته حدود ۵۰۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های آن طعمه حریق شد.

این آتش سوزی از 20 خرداد ماه آغاز شده و عامل اصلی وقوع حریق تا کنون مشخص نشده است .اینکه عامل انسانی در بروز آن نقش داشته و یا رعدوبرق هایی که در آخرین روزهای بهار آسمان غرب  به خود دیده، باعث آتش سوزی گسترده در این منطقه شده  و در حال گسترش است در دست بررسی است.

از روز آغاز آتش سوزی نیروهای مردمی و امدادی برای اطفای حریق  آن وارد منطقه شدند و با تلاش های بسیاری که علی رغم صعب العبور بودن منطقه وگرمای هوا وجود داشت توانستند بخش زیادی از مناطق مورد حریق وافع شده بود را خاموش کنند .در همین مدت حتی به گفته فرماندار پاوه، یک فروند بالگرد هوا فضای سپاه با انجام عملیات هلی برن و آب پاش و یک هواپیمای آبپاش ایلوشین نیز در فعالیت اطفای حریق مشارکت داشتند. اما تا به امروز که این گفتگو با یکی از فعالان محیط زیست غرب کشور صورت گرفته آتس شوزی در حال توسعه است و حریق جنگلهای  ارزشمند دامه کوه های زاگرس را می بلعد.

کبری رستم زاده فعال  محیط زیست به خبرنگار محیط زیست رکنا می گوید:در همین لحظه که با شما گفتگو می کنم آتش بر جنگل هایی که روبه روی من است دارد درختان بلوط و مراتع را می سوزاند. مردم محلی برای خاموش کردن آتش به جنگل رفته اند و هر روز با دست و پای سوخته برمی گردند.

رستم زاده می گوید: تاکنون اقدام چشمگیری از سوی دستگاه های مسئول برای اطفای حریق صورت نگرفته است و بیشترین حضور ازسوی مردم محلی است.

او با درخواستی می گوید: از مسئولین می خواهیم که نیروهای مردمی که در جریان خاموش کردن حریق آسیب می بینند را مورد حمایت قرار دهند و جوانان این منطقه به عنوان جنگلبان بکار بگیرند.

کدخبر: 1010484 ویرایش خبر
لینک کپی شد
منیره چگینی آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟