ارسال پرسش

پرسش شما با موفقیت ارسال شد ، کاربر گرامی چنانچه ایمیل خود را هنگام ثبت سوال وارد کرده اید در صورت پاسخ دادن به سوال شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده خواهد شد.

پرسش شما با موفقیت ارسال شد، کاربر گرامی، لطفا برای بازدید از پاسخ‌های ارسالی به سوالتان، حداکثر تا 7 روز آینده به همین صفحه مراجعه کنید.

ایمیل واد شده صحیح نمیباشد.
وارد نمودن ایمیل ضروری نیست
انتخاب دسته بندی اجباری می‌باشد.
ok {{ uploadedFileData.name }} uplodaed.
این فیلد اجباری میباشد. کاراکتر وارد شده کم میباشد.
  • پوست صورت نوزادم با خوردن غذای کمکی قرمز می شود

    پسرم پنج و نيم ماهه شده است. وزن و قد زمان تولدش 400/3 كيلوگرم و 52 سانتيمتر و قد و وزن فعلي‌اش 66 سانتيمتر و 2/5 كيلوگرم است. از ماه پنجم غذاهاي كمكي مي‌خورد اما مصرف هر نوع غذاي كمكي يا فرني، موجب قرمزشدن پوست صورتش مي‌شود. علاوه بر اين در مدفوعش خون مشاهده شده است. مصرف شيرهاي ضدحساسيت در كاهش علائم فوق بي‌تأثير است. با اين وجود علت و راه درمان چيست؟

    دسته بندی: سلامت پاسخ: 1 تاریخ: ۱۳۹۸/۱۰/۲۲ ۱۹:۰۸:۵۰
  • تغییرات رشدی کودکم مناسب است؟

    پسرم 5 ماه و دو روز دارد. هشت ماهه به دنيا آمده است و به علت عارضه زردي نزديك به دو هفته در دستگاه و تحت درمان قرار گرفته بود. قد و وزن زمان تولدش 40 سانتيمتر و يك كيلو و 760 گرم و قد و وزن فعلي‌اش 67 سانتيمتر و 7 كيلو و هشتصد گرم است. اندازه دور سرش نيز 30 سانتيمتر بوده و در حال حاضر به 42/5 سانتيمتر تغيير يافته است. آيا اين تغييرات رشدي براي اين مرحله از سن كافي است؟

    دسته بندی: سلامت پاسخ: 1 تاریخ: ۱۳۹۸/۱۰/۲۲ ۱۹:۰۵:۳۵
  • یکی از دوقلوهاي 10 ماهه برادرم دندان درآورده و آن یکی نه، مشکلی وجود دارد؟

    دوقلوهاي برادرم 10 ماه دارند. قد و وزن زمان تولدشان نرمال بوده است اما يكي از آنها، علاوه بر در آوردن دندان، بسيار سريع حركت مي‌كند و تمام حركات لازم را بدرستي انجام مي‌دهد در صورتي كه قل ديگر از لحاظ هوشي بسيار بهتر است ولي دندان درنياورده، نمي‌تواند اشيا را در دست بگيرد و توانايي حركت كردن به صورت چهاردست و پا را نيز ندارد. بعضي اوقات نيز دچار يبوست مي‌شود و هر دو قل تنها چهار ماه از شير مادرشان تغذيه كرده‌اند. نگراني‌ام از اين سبب افزايش پيدا كرده كه دايي دوقلوها دچار معلوليت است. با توجه به اين شرح حال علت و راه درمان را چه مي‌دانيد؟

    دسته بندی: سلامت پاسخ: 1 تاریخ: ۱۳۹۸/۱۰/۲۲ ۱۹:۰۲:۱۲
  • توده کوچک زیر بغل کودکم جای نگرانی دارد؟

    پسرم 5 ماه دارد. از حدود يك ماهگي در ناحيه زير بغل سمت راستش توده كوچكي به اندازه يك نخود ايجاد شده ولي بزرگتر هم نشده است. آيا جاي نگراني وجود دارد؟

    دسته بندی: سلامت پاسخ: 1 تاریخ: ۱۳۹۸/۱۰/۲۲ ۱۸:۵۹:۵۶
  • دخترم 7 ماهه به دنیا آمد و خیلی کم اشتهاست

    دختر دو سال و 8 ماهه‌اي دارم كه هفت ماهه به دنيا آمد و قدي معادل 40 سانتيمتر و وزني معادل يك كيلو و 700 گرم داشت. اكنون 11 كيلوگرم وزن و 86 سانتيمتر قد دارد اما بسيار كم‌اشتها است. با اين وجود آيا در حال حاضر اين قد و وزن مناسب است؟

    دسته بندی: سلامت پاسخ: 1 تاریخ: ۱۳۹۸/۱۰/۲۲ ۱۸:۵۲:۴۳