ارسال پرسش

پرسش شما با موفقیت ارسال شد ، کاربر گرامی چنانچه ایمیل خود را هنگام ثبت سوال وارد کرده اید در صورت پاسخ دادن به سوال شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده خواهد شد.

پرسش شما با موفقیت ارسال شد، کاربر گرامی، لطفا برای بازدید از پاسخ‌های ارسالی به سوالتان، حداکثر تا 7 روز آینده به همین صفحه مراجعه کنید.

ایمیل واد شده صحیح نمیباشد.
وارد نمودن ایمیل ضروری نیست
انتخاب دسته بندی اجباری می‌باشد.
ok {{ uploadedFileData.name }} uplodaed.
این فیلد اجباری میباشد. کاراکتر وارد شده کم میباشد.
  • به نظر پزشک قد و وزن فرزندم متناسب نیست همینطور است؟

    فرزندم دو سال و 9 ماهه است و قدي معادل 86 سانتيمتر و وزني معادل 11 كيلو و 500 گرم دارد. پزشك تشخيص داده كه اين قد و وزن به نسبت سنش كافي نيست. آيا چنين نظريه‌اي درست است؟

    دسته بندی: سلامت پاسخ: 1 تاریخ: ۱۳۹۸/۱۰/۲۳ ۱۷:۳۱:۳۰
  • پسرم با خوردن ادویه جات دچار خارش می شود علت و درمان آن چیست؟

    پسر هفت ساله‌اي دارم كه از سن شش ماهگي دچار خارش و سوزش شديد در ناحيه كشاله‌ران شده است. پزشك پماد .... را تجويز كرده است كه تأثيري نداشته و با خوردن ادويه‌جات اين التهابات بيشتر مي‌شود، علت اين عارضه و نحوه درمانش چيست؟

    دسته بندی: سلامت پاسخ: 1 تاریخ: ۱۳۹۸/۱۰/۲۳ ۱۷:۱۱:۳۹
  • دوقلوهایم زیاد به هم پرخاش می کنند چکار کنم؟

    دوقلوهايم 21 ماه دارند. نزديك به 5 ماه است مدام پرخاشگري مي‌كنند، به‌صورت يكديگر چنگ مي‌اندازند، موهاي يكديگر را مي‌كشند، گاز مي‌گيرند و رفتارهاي پرخاشگرانه دارند و اين رفتارها از قل كوچك‌تر بيشتر سرمي‌زند. وزن فعلي قل بزرگ‌تر كه مدتي است دچار يبوست و اجابت مزاج بدبو شده است 13 كيلوگرم و قدش 91 سانتيمتر و قد و وزن فعلي قل كوچك‌تر 14 كيلوگرم و 93 سانتيمتر است. در ضمن بررسي‌هاي انجام شده نشان‌دهنده عارضه ميكروب معده براي قل بزرگ‌تر بوده است. تشويق در كاهش رفتارهاي پرخاشگرانه‌شان بي‌تأثير است و البته نسبت به كودكان ديگر خصوصاً دخترها نيز چنين رفتارهاي پرخاشگرانه‌اي را بروز مي‌دهند. با اين وجود چه راهكاري را توصيه مي‌كنيد؟

    دسته بندی: سلامت پاسخ: 1 تاریخ: ۱۳۹۸/۱۰/۲۳ ۱۷:۰۸:۲۶
  • در روز چند بار باید دست و صورت نوزاد را شست؟

    نوزادان در طول روز، چند مرتبه نياز به شستن دست و صورت دارند و آيا اين شست‌وشو بايد با مواد شوينده انجام شود؟

    دسته بندی: سلامت پاسخ: 1 تاریخ: ۱۳۹۸/۱۰/۲۲ ۱۹:۱۴:۳۱
  • یکی از دوقلوهایم در ماه چندین بار یبوست می گیرد

    دوقلوهايم در حال حاضر سه ساله هستند اما قل كوچك‌تر كه دختر نيز هست از بدو تولد، ضعيف‌تر بوده است. وزن زمان تولدش 2 كيلو و سيصد گرم بود در حالي كه وزن زمان تولد قل بزرگ‌تر كه پسر هست 3 كيلو و سيصد گرم بوده است. قل كوچك‌تر مدام شيرخشك مصرفي را استفراغ مي‌كرد تا اينكه به دنبال برجسته شدن شكمش، تشخيص عفونت و عارضه پانكراس داده شد و در حال حاضر پس از انجام عمل جراحي، بسيار بي‌اشتهاست و در ماه چندين مرتبه دچار يبوست مي‌شود. به تازگي در ماه دوبار با مراجعه به پزشكان خانگي تكه‌اي از غذاي مانده در حلقش كه خارج مي‌شود تب و يبوستش برطرف مي‌شود اما هنوز هم بي‌اشتهاست. با اين وجود چه راهكار درماني را توصيه مي‌كنيد؟

    دسته بندی: سلامت پاسخ: 1 تاریخ: ۱۳۹۸/۱۰/۲۲ ۱۹:۱۲:۲۰