رمزگشایی از یک جریان شیطانپرستی/ مراقب باشید با نام خدا کارهای خبیثی می کنند+ تصاویر
رکنا: این روزها تمدن غرب تحفهای ناخجسته برای بشریت به ویژه جهان اسلام دارد و آن چیزی جز فرقه شیطان پرستی نیست.
یکی از مسائل مبتلابه جهان امروز، ظهور انواع و اقسام معنویتهای نوپدید و عرفانهایی است که همه به نام تعالی انسان و بهبود بخشیدن به زندگی او، مطرح میشوند و اتفاقا پیروانی هم پیدا میکنند، اما بعد از گذشت مدتی و پس از آنکه ثابت شد هیچ کاراییای ندارند از گردونه حذف میشوند، اما آثار مخربشان تا مدتها بر افکار پیروان باقی میماند، چراکه آنها این جریانها را بهشت برین خود تصور میکردند، اما ناگهان متوجه شدند که با سراب مواجه هستند.
یکی از جریانهای معروف و پر سر و صدا در عرفانهای نوظهور، شیطان گرایی است. این جریان در سالهای اخیر بسیار مطرح شده و کتابهای متعددی در ایران و کشورهای غربی در مورد آن تالیف شده است. بعد از مطرح شدن این جریان چه در کشور ما و چه ممالک غربی موافقان، مخالفان و بعضا بیطرفانی پیدا شدند، در واقع طیفهای گوناگون نظرات خود را مطرح کردند چراکه این مساله هرچه که بود، رسما در مخالفت با دین پرچم برافراشته و انسان را به غیرخدا فرا میخواند.
از این رو، در ادامه بررسی سلسله عرفانهای نوظهور، بخش دیگری از مباحث حجت الاسلام «حمیدرضا مظاهری سیف»، رییس موسسه بهداشت معنوی که به همت شبکه جهانی ولایت تهیه شده است، تقدیم حضورتان میشود:
حجت الاسلام «حمیدرضا مظاهری سیف» در ابتدای مباحث خود اظهار کرد: وقتی فرهنگهایی را که در طول تاریخ وجود داشتند، بررسی میکنیم، در کنار معابد بسیاری که برای پرستش خدای واحد یا خدایان گوناگون وجود داشته است، موارد محدود و انگشت شماری را مییابیم که برای پرستش خدایان شر و تاریکی استفاده میشده در نتیجه آن ادعای انجیل شیطان کاملا مردود است که شیطان گرایی در طول تمدنهای گذشته و از همان ابتدا در میان انسانها وجود داشته است. مشخص است که شیطان گرایی جریان سری و انحرافی بوده است.
رئیس موسسه بهداشت معنوی ادامه داد: از سوی دیگر با وجودی که این جریان مخفی بوده، اما طبقات مختلفی درگیر آن میشده اند و در دورههای محدودی، شیطان گرایی شایع میشده است؛ در قرون وسطا این موضوع تا حدودی به دلیل سیطره مسیحیت در اروپا کم میشود، بعد از آن اسلام میآید. بعدها دامنه شکل گیری جریان شیطان گرایی در آسیا و منطقه غرب آسیا محدود میشود.
وی تاکید کرد: در اواسط و اواخر قرون وسطی باز به نوعی این جریانها در میان طبقات فرودست جامعه شکل میگیرد، طبقه اشراف با کلیسا زد و بند میکنند؛ اشرافیان اهل کلیسا و مقدسات بودند و به این شکل پرستیژ اجتماعی را خود را حفظ میکردند، اما طبقه فرودست در برخی موارد و به صورت مخفیانه درگیر جریانات شیطان گرایی شده و این مساله بین شان رواج پیدا میکرده است، شاید یک علت آن بوده که میخواستند با ظلمهایی که به آنان میشود، مخالفت کنند، به هر صورت کلیسا نیز جزو ملِاکین بزرگ محسوب میشده است که طبقه فرودست جامعه حکم زیردستان آن را داشتند.
حجت الاسلام مظاهری سیف در ادامه ابراز کرد: با این وصف مسایل اجتماعی و سیاسی مختلفی دست به دست هم میدهد و باعث میشود که جریانات شیطان گرایی میان طبقه زیردست ایجاد شود، از طرف دیگر کشتار جادوگران و آتش زدن ساحرهها مسالهای بود که در قروت وسطی رواج داشت و از این باب، این دوره به عصر تاریکی معروف شد، چنان که زنان معروف به جادوگری، آتش زده میشدند.
وی تاکید کرد: همان طور که دین و آیین راه ارتباط با خدا و قدرت رحمانیت الهی است از سوی دیگر جادوگری هم راه ارتباط با نیروهای شیطانی است، در نتیجه آیینهای جادویی و اینکه چه روشها و کارها و ابزارهایی میتوانند ما را با این نیروها در ارتباط قرار دهند، در مجموع با عنوان جادوگری شناخته میشوند.
مظاهری سیف بیان کرد: در اواخر قرون وسطا از یک طرف شاهد افول کلیسا هستیم و از طرف دیگر میبینیم که از دربار فرانسه جریان شیطان گرایی به سطوح عالی جامعه راه مییابد، یعنی فشارهایی که کلیسا اعمال میکرد از جمله آتش زدن ساحرهها باعث میشود که میان تودهها و دهقانان قضیه جمع شده و نهایتا در این قالب یعنی شیطان گرایی بروز کند. در قرن شانزدهم فردی به نام «لورنزو مدیچی» برای پیشگویی به دربار فرانسه دعوت میشود، او مشاور پادشاه شده و دخترش کاترین به همسری هانری دوم در میآید.
کاترین مدیچی
رئیس موسسه بهداشت معنوی در ادامه اظهار کرد: بعد از مرگ هانری دوم، همسرش کاترین مدیچی، شروع به اجرای آیینهای شیطانی در دربار فرانسه میکند و بسیاری از درباریان دعوت میشوند، اولین آیینهای «بلک مس» که در آن آمیزشهای جنسی طبق آیینهای شیطانی انجام میشود و بعد از آن آیین قربانی کردن به وجود میآید که ظاهرا بچههای نامشروعی را که در آیین «بلک مس» (Black mass) به وجود آمده بودند، در آن آیین قربانی میکردند.
وی گفت: بعد از چند سالی ظاهرا قضیه لو میرود و پروندههایی تشکیل شد و بسیاری از درباریان بازداشت شده و جریان متوقف میشود، البته در منابع تاریخی آمده است که وقتی جریان به افراد عالی رتبه میرسد بازداشتها متوقف میشود، بعدها، اما به صورت مخفیانه آیینهای شیطانی ادامه پیدا میکند و نه تنها در فرانسه که در دربار انگلیس و سایر ممالک اروپایی گسترش پیدا میکند.
آلیستر کراولی
این پژوهشگر عرفان تصریح کرد: این جریان بعدها تحت عنوان گروههای مختلفی ادامه پیدا میکند از جمله گروه «آتش و جهنم» که در قرن هجدهم شکل میگیرد و البته گروههای دیگر، در میان تمامی افراد فردی به نام «آلیستر کراولی» که انسان شناس و دارای آثار مختلف و البته یک شخصیت و بیماری روانی بود، جریان شیطان گرایی را از قرن نوزدهم وارد قرن بیستم کرد. او در سیسیل، معبد «تلما» را تاسیس کرد که بعدها در سال ۱۹۶۶ «آنتوان لاوی» که کلیسای شیطان را تاسیس کرد خود را جانشین کراولی معرفی میکند.
وی با بیان اینکه بسیاری از این جریانات نخبگان را پیرامون خود جمع کرده و به تحقیق میپردازند، گفت: برای مثال زمانی که «مایکل آکینو» معبد «ست» را راه اندازی کرد، در بخشهای مختلف این افراد مشغول شده و هزاران صفحه در مورد پیشینه شیطان گرایی تحقیق کردند. با این کار میخواستند به این جریان اصالت ببخشند. زمانی که پشتوانه شیطان گرایی هزاران صفحه تحقیق باشد ممکن است بسیاری به آنها اعتماد کنند.
مظاهری سیف ابراز کرد: شیطان گرایان به صراحت اظهار کرده اند که میخواهیم شیطان گرایی را به مدارس بیاوریم و احساس میکنیم که این جریان میتواند به خودشناسی و اعتماد به نفس دانش آموزان کمک کند، بعد از آنتوان لاوی، «پیتر گیلمور» رهبری این تشکیلات را به عهده گرفته است، آنها مدعی هستند که این آیینها احساس بهتری را به افراد میدهد البته آنها برنامهای به نام قربانی کردن انسان ندارند، اما بخشی به نام «اتاق خشم» طراحی کرده و گفته اند اگر کسی وارد آن شود فشارهای روانی و عقدههای درونش تخلیه میشود، آنها سعی میکنند که این رویکرد با حداقل آسیب همراه باشد.
وی با بیان اینکه شیطان گرایان امروز به نام شیطان گرایی این جریان را ترویج نمیکنند، تصریح کرد: بسیاری دیگر از این جریانها به نام خدا فعالیت میکنند، اما زمانی که مطالب آنها را بررسی میکنید با این تصور از خدا مواجه میشوید که خدا در درون شما است و هر چه که دلتان میگوید، انجام دهید که این همان خواسته خدا است. این رویکرد عملا همان شیطان گرایی است که انسان را به تبعیت از امیالش دعوت میکند.
رییس موسسه بهداشت معنوی تاکید کرد: آلسیتر کرولی که شیطان گرایی را از قرن نوزدهم وارد قرن بیستم کرد، کتابی به نام «قانون» دارد و در سراسر کتاب تاکید میکند که قانون فقط این است که هر چه میخواهی، انجام بده. این یک اصل در شیطان گرایی است. آنها کسانی هستند که امروز به نام خدا حرف میزنند، اما همان شیطان را توصیف میکنند. ادبیات دینی هرگز چنین نیست، ما از نعمات خداوند استفاده کرده و شکرش را میگوییم، شکر میکنیم تا برکت بیشتر شود، البته که تنگناهایی در زندگی وجود دارد، اما خداوند زندگی ما را دقیق مهندسی میکند. خداوند میفرماید «فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا».
مظاهری سیف در پایان خاطرنشان کرد: باید شکرگذار باشیم. در تنگناها بردبار باشیم، کرامت و عزت خود را حفظ کنیم، اگر دنیا را یک سویه ببینیم یک دنیای شیطانی خواهد شد، چه اینکه همه را تلخ و تاریک و سیاه ببینیم و چه اینکه همه را سرشار از امیال خود بدانیم، چراکه برخی جریانهای شیطان گرا دنیا را تاریک و سیاه جلوه میدهند و برخی میگویند فقط به به فکر امیال خودت باش و تکلیفی جز لذت بردن نداری، این در حالی است که در مقابل، عبودیت و بندگی خدا چیزی است که انبیاء به ما معرفی کرده اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.
ارسال نظر