از اوایل سال 94 ماموران پلیس Police شرق تهران در جریان فعالیت اعضای یک باند آدم‌ربایی قرار گرفتند. بررسی‌ها نشان داد اعضای این باند در پوشش مسافربر طعمه‌هایشان را سوار خودرو کرده، سپس خود را مامور مبارزه با موادمخدر معرفی می‌کردند. متهمان به بهانه بازرسی بدنی، پول و تلفن همراه مسافران را گرفته و بعد آنها را از ماشین به بیرون پرت می‌کردند.

پس از افزایش شکایت‌ها و چهره نگاری از متهمان، ماموران موفق به دستگیری دو عضو این باند شدند که دایی و خواهرزاده هستند.متهمان پس از روبه‌رو شدن با شاکیان به جرم Crime خود اعتراف کرده و جزئیات سرقت‌ها را فاش کردند.

با تکمیل تحقیقات، پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه دهم دادگاه کیفری یک تهران فرستاده شد. در جلسه رسیدگی به پرونده که به ریاست قاضی Judge قربان‌زاده برگزار شد، از 38 شاکی پرونده، 11 نفر حاضر شده بودند. در ابتدای جلسه شاکیان پرونده به طرح شکایت خود پرداختند.

یکی از آنها گفت: از پردیس به عنوان مسافر سوار خودروی پژو آردی متهمان شدم. پس از طی مسافتی یکی از آنها با معرفی خود به عنوان سرهنگ و در حالی که بی سیم داشت، خواستار بازرسی بدنی من شد. او مدعی بود قیافه من شبیه یک قاچاقچی Smuggler تحت تعقیب است.

متهمان 250 هزار تومان پول و تلفن همراهم را سرقت Stealing کرده و به صورتم اسپری اشک آور زدند. بعد هم مرا از ماشین به بیرون پرت کردند.

شاکی دیگر که تبعه افغان بود نیز در شکایتش عنوان کرد: از بومهن سوار خودروی متهمان شدم. آنها وقتی فهمیدند پولی همراه ندارم با چاقو مرا زخمی کرده و مجبورم کردند با پسرم تماس بگیرم و از او بخواهم 500 هزار تومان به حسابم واریز کند. بعد از واریز پول، آنها حسابم را خالی کرده و با سنگ به سرم زده و مرا از ماشین به بیرون پرت کردند. در حالی که زخمی بودم خود را به کلانتری رساندم و ماموران مرا به بیمارستان منتقل کردند.

یکی دیگر از شاکیان که معلم است نیز گفت: متهمان با تهدید کلید خانه‌ام را گرفته و به آنجا رفتند. مقداری از وسایل پسرم در خانه من بود که آنها را سرقت کردند.

شاکی دیگری هم مطرح کرد: متهمان با تهدید از من 15 میلیون تومان طلا سرقت کردند. بعد هم من را از ماشین به بیرون پرت کردند.

در ادامه متهمان در جایگاه قرار گرفتند که با رد اتهام خود گفتند: شکات آنها را اشتباهی شناسایی کرده و مرتکب سرقتی نشده اند و در پلیس آگاهی تحت‌فشار بازجویی اعتراف کرده‌اند.

پس از طرح شکایت شاکیان و دفاع متهمان، قضات برای تصمیم گیری وارد شور شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع: جام جم

 

کدخبر: 234516 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟