جام جهانی 2022 قطر/ چکیده عملکرد تیم ملی ایران در جام جهانی

به گزارش رکنا، تیم ملی ایران امروز در حالی از ساعت ١۶:٣٠ در ورزشگاه الریان قطر به مصاف تیم ملی انگلیس خواهد رفت که یوزهای ایران در جام جهانی ٢٠٢٢ قطر ششمین حضور خود در رقابت‌های جهانی را تجربه می‌کند. ایران در نخستین تجربه خود در جام جهانی ١٩٧٨ آرژانتین در اولین بازی خود به مصاف هلند رفت و با نتیجه ٣ بر صفر برابر لاله‌های نارنجی شکست خورد. ٢٠ سال بعد ایران در دومین تجربه خود در جام جهانی ١٩٩٨ فرانسه در اولین بازی با نتیجه ١ بر صفر برابر یوگسلاوی شکست خورد.

در جام جهانی ٢٠٠۶ آلمان نیز در بازی نخست ایران برابر مکزیک این بار با نتیجه ٣ بر یک شکست خورد. اما در جام جهانی ٢٠١۴ برزیل، ایران در نخستین بازی خود به مصاف نیجریه رفت و موفق شد در این بازی اولین کلین شیت خود در تاریخ جام‌های جهانی را ثبت کند این بازی در پایان با نتیجه صفر - صفر به پایان رسید.

در جام جهانی ٢٠١٨ روسیه شرایط برای تیم ملی متفاوت‌تر رقم خورد و یوزها با شکست یک بر صفر مراکش موفق شد دومین پیروزی خود در تاریخ جام جهانی و دومین کلین شیت خود در این رقابت‌ها را به ثبت برساند. حالا ایران در حالی مقابل انگلیس به میدان می‌رود که تا کنون در بازی‌های نخست خود در جام جهانی موفق به ثبت یک برد و یک تساوی شده و در ٣ بازی نیز شکست خورده، همچنین ایران تاکنون موفق به ثبت دو کلین شیت در مسابقات جام جهانی شده است که هر دو بار این بازی‌ها در دیدار اول ایران در جام جهانی بوده است.

انتهای پیام/

کدخبر: 845420 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟