نکونام حضور در بزرگترین رویداد ورزشی جهان را از دست داد

امیر محمد نکونام در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص نتیجه‌اش در رقابت‌های قهرمانی جهان اظهار داشت: به جرات می‌توانم بگویم سطح مسابقات قهرمانی جهان با المپیک هیچ تفاوتی ندارد و مسابقه مهمی است که هر 4 سال یک بار برگزار می‌شود. متاسفانه یک ماه پیش از اعزام به مصر، اردوی هانوفر لغو و نتیجه‌اش این شد در 3 وضعیت عملکرد خوبی نداشته باشیم اگر چه از نظر بحث تکنیکی عالی هستم اما از نظر ثبات اگر جریان باد نبود می‌توانستم نمره خوبی بگیرم اما متاسفانه چون فشنگ نداریم از این‌رو بلد نیستیم در جریان باد خیلی خوب تیراندازی کنیم. عملکردم خوب بود و اگر همراه با کسب سهمیه همراه بود، عالی‌تر می‌شد. 

وی افزود: تمام رقبایی که در آنجا حضور داشتند همه سطح بالا بودند به نحوی که در خود مسابقات در اکثر رشته‌ها شاهد تغییر رکورد بودیم و همین امر نشان دهنده سطح بالای این رقابت‌ها بود. از طرف دیگر هم بحث کسب سهمیه المپیک در پیش بود به طوری که تمام تیراندازان با بهترین شرایط در آنجا حضور یافته بودند تا به سهمیه برسند.

عضو تیم ملی تیراندازی با بیان اینکه اگر فرصت حضور در جام‌جهانی کره و اردوی هانوفر از دست نمی‌دادند، نتیجه بهتری در قهرمانی جهان به دست می‌آوردند، اظهار داشت: به نظرم اگر به جام‌جهانی کره‌جنوبی و همچنین اردوی تمرینی هانوفر می‌رفتیم، می‌توانست صدردصد از تمام جهات برای ما مثبت باشد. بالاخره هم می‌شد با یک جو متفاوتی در هانوفر با رقبای تمرینی، تمرین کرد و کنار آن هم شرایط رقبا را در کره‌جنوبی بهتر بسنجیم تا راحت‌تر در مصر در خط آتش قرار بگیریم اما نشد. باید بگویم شرایط فراهم نشد تا پیش از حضور در مهم‌ترین مسابقه سال به یک رقابت مسابقه‌ای یا اردوی بین‌المللی برویم تا خودمان را در آنجا محک بزنیم و همین امر منجر شد تا خیلی راحت و با اختلاف یک نمره سهمیه المپیک را از دست دادم.

نکونام با بیان اینکه باید در طول سال به اردوی هانوفر اعزام شوند، تصریح کرد: اگر مسئولان به دنبال نتیجه‌آوری رشته تفنگ در مسابقات متعدد جهانی و همچنین المپیک هستند باید حداقل سالی یک بار به هانوفر برویم تا هم در آنجا به تمرین بپردازیم و هم با فشنگ زیاد به کشور بازگردیم. الان شرایط به سمت و سویی است که باید در طول سال به چند مسابقه سطح بالا اعزام شویم تا بتوانیم رنکینگ خودمان را در فدراسیون جهانی افزایش دهیم تا از این‌رو بتوانیم از طریق رنکینگ به سهمیه المپیک برسیم. اکنون تا پایان ماه جاری چند مسابقه ورلد چلنچ در تقویم فدراسیون جهانی گنجانده شده و امیدوارم فدراسیون تدابیری اتخاذ کند تا بتوانیم در آن‌ها حضور پیدا کنیم و رنکینگ خودمان را ارتقا دهیم.

ملی‌پوش تیراندازی درباره اینکه وضعیت سلاح و مهمات آن‌ها به چه صورتی است، اینطور به سوال پاسخ داد: سلاح‌های خفیف ما همه از رده خارج و خیلی قدیمی است و اگر به روز برسد بهتر است. تعویض هر سلاح حدود 5تا 6 هزار یورو است اگر چه مبلغ بالایی است اما در عوض با این وجود می‌توانیم حدود 10 سال از این سلاح‌ها استفاده کنیم. از نظر فشنگ هم شرایط خیلی مساعد نیست و نیاز است برای ما مهمات فراهم شود تا شرایط بهتری از لحاظ تمرینی داشته باشیم. هر چه فشنگ داشتیم در مسابقات استفاده کردیم.

وی در پایان با بیان اینکه باید مسئولان فدراسیون هوای تیراندازان را بیشتر داشته باشند، عنوان کرد: بهتر است مسئولان فدراسیون هوای ورزشکاران را در اردو از لحاظ بحث حقوق، مزایا و بیمه بیشتر داشته باشند تا یک دلگرمی خاصی در بین ما ایجاد شود. زیرا عمر ورزشی خودمان را در این راه داریم می‌گذاریم. نیاز است مورد توجه و عنایت بیشتری قرار بگیریم تا به خودی خود انگیزه در ما حکفرما شود. البته سرمربی تیم سعی کرده با بضاعتی که در اختیار دارد، همیشه در تلاش است تا بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم و تا الان هم هر کاری از دستش برآمده برای ما انجام داده است. 

انتهای پیام/

 

آیا این خبر مفید بود؟