2 ستاره ایران سردمدار بسکتبال آسیا+عکس

به گزارش رکنا، انتظار می‌رود که 2 گلزن برتر جام‌جهانی بسکتبال فیبا 2023 مقدماتی آسیا برای پنجره پنجم با کیفیت بهتری بازگردند.

انتظار می‌رود این 2 ستاره به عملکرد تهاجمی فوق‌العاده خود ادامه دهند تا امیدهای ایران را برای صعود به جام جهانی زنده نگه دارند و این بدان معناست که آن‌ها فقط به امتیازات بالایی که قبلاً به دست آورده‌اند اضافه می‌کنند. این 2 گلزن کسی نیستند جز ستاره‌های ایران یعنی محمد جمشیدی و بهنام یخچالی .

جمشیدی 31 ساله با 151 امتیاز در 8 بازی بیشترین امتیاز این 2 را به خود اختصاص داده است. این عملکرد منجر به میانگین 18.9 امتیاز در هر مسابقه می‌شود که در میان تمام بازیکنان در مسابقات مقدماتی آسیا در رتبه دوم و در میان بازیکنان تیم‌هایی که هنوز در حال رقابت هستند، بالاترین امتیاز را دارد.

جمشیدی و یخچالی در مجموع بیشترین امتیاز را بین 2 بازیکن یک تیم در مسابقات مقدماتی آسیا به دست آورده‌اند.

این نباید تعجب‌آور باشد زیرا آن‌ها همچنین در جام اخیر فیبا آسیا 2022 جزو یکی از 2 تیم برتر امتیازدهی بودند. با امتیاز 16.2 در هر بازی، که اندکی کمتر از وائل اراکجی (26.0 امتیاز در هر بازی) و جاناتان آرلج (12.5 امتیاز در هر بازی) بود که در مجموع 38.5 امتیاز در هر مسابقه به دست آوردند.

پنجره دوم نقطه اوج گلزنی جمشیدی بود که در بازی‌های متوالی 32 و 41 امتیاز به دست آورد. به خصوص عملکرد انفجاری او کسب 41 امتیاز در مقابل بحرین بود که باعث شد به عنوان یکی از بهترین عملکردهای گلزنی در مسابقات مقدماتی آسیا شناخته شود.

در حالی که یخچالی جوان 27 ساله فقط تا به حال 86 امتیاز در این رقابت‌های مقدماتی آسیا کسب کرده است، او تاکنون تنها در 5 بازی حضور داشته است. این بدان معناست که میانگین امتیاز او 17.2 امتیاز در هر بازی است. بهترین بازی برای گارد 1.90 متری آخرین حضور او مقابل یودای بابا و ژاپن بود که 30 امتیاز کسب کرد.

جمشیدی معمولا در شوت‌های 3 امتیازی محافظه‌کار است و به ندرت تلاش زیادی می‌کند مگر اینکه در ریتم بازی قرار داشته باشد. همچنین یخچالی از فاصله دور بیشتر خوشحال است و تیم را در تلاش‌های 3 امتیازی هدایت می کند. او در حال حاضر 37.1 درصد از این محدوده در مسابقات مقدماتی آسیا شوت می‌زند، که میانگین بدی نیست.

Untitled

انتهای پیام/

کدخبر: 836137 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟