فتوحی: کسب سهمیه المپیک حمایت می‌خواهد/ به کادرفنی اعتقاد داریم

محمد فتوحی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص نتایج شمشیربازان در بخش انفرادی بازی‌های کشورهای اسلامی اظهار کرد: همه تلاش ما در بخش انفرادی این بود تا در جدول به شکلی پیش برویم که با هم برخورد نکنیم زیرا می‌دانستیم سخت‌ترین شمشیربازان در این مسابقات خود بچه‌های ما هستند و بازی کردن ما با هم شانس‌مان را برای حضور در فینال کاهش می‌دهد.  متاسفانه این اتفاق برای ما رخ داد و من در یک چهارم نهایی با محمد رهبری مصاف دادم که او توانست من را ببرد. دوباره پس از آن هم متاسفانه محمد رهبری در پای فینال با علی پاکدامن مسابقه داد و همین عاملی شد تا نتوانیم 2 فینالیست داشته باشیم. 

*لیاقت پاکدامن مدال طلا بود

وی افزود: نتایج بچه‌ها خوب و رضایت‌بخش اما چیزی که مشخص بود اینکه در این مسابقات به راحتی به کسی مدال نمی‌دادند. از طرف دیگر چون خود بازی‌ها در ترکیه بود ورزشکار خود آن‌ها ایلدریم به فینال رفت و همین باعث شد تا در فینال داوران شیطنت انجام دهند و تمرکز علی پاکدامن را از او بگیرند و روند بازی را از دست او خارج کنند. با وجود این شکست اما لیاقت علی واقعأ مدال طلا بود و هیچ چیزی از ارزش او کم نمی‌شود. البته شمشیربازی ورزش مبارزه‌ای است و چنین اتفاقاتی در آن پیش می‌آید. 

*هم قسم شده بودیم ترکیه را با اختلاف زیاد ببریم

ملی‌‍ ‌پوش سابر درباره نتایج تیمی ایران گفت: در بخش تیمی مهم بود به مدال طلا برسیم و می‌دانستیم باید با ترکیه در فینال بازی کنیم. ما در قهرمانی جهان روی یک اتفاق و حادثه بازی را به آن‌ها واگذار کردیم و برای ما حیاتی بود ثابت کنیم سطح ما بالاتر از آن‌ها بود. هم‌قسم شده بودیم که علاوه بر اینکه این تیم را شکست دهیم با یک اختلاف معناداری این اتفاق را عملی کنیم که خداراشکر این 2 موضوع برای ما محقق شد و با رسیدن به قهرمانی در اینجا دوباره سطح شمشیربازی سابر ایران را به دنیا نشان دادیم. در بازی با ترکیه در فینال، ما طوری سعی کردیم بازی را پیش ببریم که خیلی نگذاریم کار به اما و اگر کشیده شود. البته آنقدر اختلاف امتیازی هم زیاد بود که اگر می‌خواستند مسئولان این کشور اعمال نفوذ داشته باشند و روی عملکرد داور تاثیر بگذارند، باز هم نمی‌شد امتیازات عقب‌مانده را جبران کنند. 

*از عملکردم خیلی راضی هستم

فتوحی درباره اینکه عملکرد خود را در بخش انفرادی چگونه دید، گفت: عملکردم در بخش انفرادی خوب بود هر چند در مرحله یک چهارم نهایی با هم تیمی خودم مسابقه دادم و شکست خوردم. ما آنقدر با هم در اردوها بازی می‌کنیم که برد و باخت ما در قونیه خیلی مهم نبود و مهم این بود تا فینالیست شویم. خداراشکر در بخش تیمی کمک زیادی کردم تا بتوانیم نتیجه لازم را بگیریم.

وی با اشاره به اینکه در مسابقات اخیر یک روند رو به رشد نشان داده، بیان کرد: عملکردم در چند مسابقه اخیر از جمله قهرمانی آسیا رضایت‌بخش بود و در جهانی هم می‌توانست نتیجه برای من بهتر باشد زیرا از خودم انتظار بهتری داشتم. خداراشکر در قونیه هم توانستم یک گام رو به جلو از لحاظ پیشرفت برداریم و سطح خوبی را از لحاظ عملکردی به نمایش بگذارم.

نماینده سابر درباره اینکه برنامه‌های آینده تیم ملی به چه صورت است، پاسخ داد: اکثر کشورهای دنیا پس از اتمام قهرمانی جهان فعلأ مسابقه‌ای ندارند و ورزشکاران آن‌ها به استراحت رفته‌اند، اما ما بر عکس آن‌ها باید در کشورهای اسلامی حضور پیدا می کردیم. تازه 2 هفته دیگر هم باید در مسابقات بین‌المللی اصفهان شرکت کنیم. پس از آن تازه استراحت ما شروع می‌شود اما قطع به یقین زمان استراحت ما کمتر از سابریست‌های دیگر است. استراحت یک ماه خارج از اردوها برای ما در نظر گرفته شده، هر چند بنابر نظر مربیان باید تمرینات خودمان را به صورت شخصی ادامه دهیم. امیدوارم در دوران استراحت با شرایط بهتری موارد مربوط به ریکاوری را برای جام‌جهانی الجزایر انجام دهیم تا بتوانیم امتیازات خوبی برای رسیدن به حضور در المپیک کسب کنیم.

*با قدرت به کادرفنی اعتقاد داریم

فتوحی با تشکر و قدردانی از مربیان برای حمایت از آن‌ها اینطور می‌گوید: ما حتی آن زمان هم که خیلی نمی‌توانستیم خوب نتیجه بگیریم با تمام وجود به مربیان اعتقاد داشتیم و می‌دانستیم کادرفنی توانمندی داریم. بدون شک روزهای خوب در اسلحه سابر در راه است و در قونیه هم با نتایج خوب نشان دادیم چه تیم قدرتمندی هستیم. همچنان به این کادرفنی ایمان دارم و از همه مهم‌تر اینکه شخص امین قربانی به عنوان سرمربی خیلی خوب به ما کمک می‌کند. هر چه درباره سطح فنی او بگویم کم گفته‌ام زیرا واقعأ از سطح بالایی برخوردار است. فخری هم با وجود مشغله کاری زیاد ما را تنها نگذاشت و تا جایی که شرایطش مهیا باشد به ما کمک می‌کند. خوشبختانه از نظر کادرفنی شرایط خوبی داریم و کمبود خاصی احساس نمی‌کنیم.

*از لحاظ امکانات نسبت به سایر کشورها جنگ نابرابر داریم و باید بیشتر حمایت شویم

وی در مورد اینکه برای رسیدن به کسب سهمیه المپیک چه حمایتی باید صورت گیرد، اظهار کرد: برای کسب سهمیه المپیک به حمایت ویژه‌ای نیاز داریم. پس از المپیک توکیو یکسری مواردی که برای ما در نظر گرفته شد اکنون در اختیار نداریم و خیلی حمایت از ما نمی‌شود. واقعأ نسبت به سایر کشورها از لحاظ امکانات جنگ نابرابر داریم و فکر می‌کنم برای رسیدن به سهمیه المپیک باید یکسری تغییرات در آن ایجاد شود. تیمی که می‌خواهد به سهمیه المپیک برسد با این امکانات واقعأ سخت بتوان این اتفاق را عملی کرد. از مسئولان می‌خواهیم نگاه ویژه به ما داشته باشند زیرا پتانسیل داریم هم به سهمیه برسیم و هم نخستین مدال شمشیربازی را در ادوار المپیک به دست بیاوریم. این هم نیاز به این است که امکاناتی در اختیار ما قرار گیرد که در حد اندازه سهمیه المپیک و مدال آن باشد. حداقل با رشته‌هایی که در کشور خودمان برای رسیدن به المپیک تلاش می‌کنند امکانات ما یکسان باشد. ما شمشیربازان توقع زیادی نداریم و می‌خواهیم همانند سایر رشته‌ها به ما هم توجه شود. 

*برخی افراد خائن به ممکلت آرزوی باخت ما را دارند

نماینده سابر درباره انتقادات برخی اشخاص به عملکرد آن‌ها گفت: ما خیلی قصد پاسخ به انتقادات را نداریم زیرا انتقاد یک بخش اجتناب ناپذیر ورزش است و ما از انتقاداتی که سازنده باشد حتمأ استقبال می‌کنیم. به طور حتم هر ورزشکار و تیمی نوساناتی دارد که انتقاد به آن‌ها کمک می‌کند تا شرایط بهتری را دنبال کنند. در بخش شمشیربازی در این برهه اکثر انتقادات جهت‌دار است و دوستان برای منافع خودشان که به آن نرسیدند یا می‌خواهند به آن برسند، دست به انتقاد می‌زنند.

وی در پایان تصریح کرد: اکثر اشخاصی که اکنون این رویه را در پیش گرفته‌اند تا چند ماه پیش در فدراسیون دارای سمت بودند. اکنون به هر دلیلی که دیگر در فدراسیون سمت ندارند انتقادات آن‌ها بیشتر شبیه به تخریب کردن ما ورزشکاران است. در این سالیان اخیر تجربه این را داشتیم مورد نقد کارشناسان قرار بگیریم. من در این سالیانی که ورزش کردم هیچوقت ندیدم از باخت یک ورزشکار برخی‌ها خوشحال شوند اما امروز دوستانی را مشاهده می‌کنیم که آرزوی باخت ما را دارند تا بتوانند خمیر مایه انتقاد خودشان را فراهم کنند. این مساله هم به وجدان آن‌ها بر می گردد. اگر به دنبال باخت ما هستند بدون شک خائن به ورزش این مملکت هستند و امیدوارم مسیر خودشان را تغییر دهند.

انتهای پیام/

کدخبر: 816677 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟