طالبی: بازیکنان استقلال هنوز در عملی کردن تفکرات ساپینتو مشکل دارند

«ابراهیم طالبی» در گفت‌وگو با خبرنگار رکنا ورزشی در خصوص 2 دیدار اخیر استقلال در رقابت‌های لیگ برتر اظهار داشت: آبی پوشان پایتخت در حالی که فرهاد مجیدی را روی نیمکت خود نداشتند، به عنوان مدافع عنوان قهرمانی پای به مسابقات این فصل لیگ برتر کشورمان گذاشتند. ابن تیم در اولین دیدار مقابل زردپوشان سپاهان، ۲ بر صفر مغلوب شد. سپاهان با برنامه ای که داشت از کندی مدافعین استقلال بهترین بهره را برد و توانست با ضدحمله دو بار دروازه استقلال را باز کند، البته اینکه بازیکنان استقلال هنوز در عملی کردن تفکرات ساپینتو با مشکلاتی روبرو باشند کاملا طبیعی است.

وی افزود: در بازی دوم استقلال مقابل ملوان بندر انزلی با اینکه از همان آغاز آبی پوشان تیم برتر زمین بودند و با حضور دوباره حردانی نمایش بهتر و هجومی تر را ارائه دادند ولی در یکی از معدود حملات ملوان گل اول را دریافت کردند. استقلال بعد از دریافت گل یک بلوغ تاکتیکی خوبی به نمایش گذاشت و توانست با گل های غلامی، قائدی و مهدی پور ۳-۱ پیروز بازی مقابل ملوان باشد. در کل نظر من این است که استقلال با ساپینتو در این فصل نوید فوتبال هجومی و موفقی می دهد.

طالبی در رابطه با بازیکنان جذب شده استقلال و نقل و انتقالات آبی پوشان عنوان کرد: استقلال توانست با به خدمت گرفتن ساپینتو پرتغالی برای هدایت تیم و جذب بازیکنانی چون کاوه رضایی، شهباززاده و بازگشت مرادمند و قائدی و جذب بازیکنان خوبی چون محبی، زواری، حامدی فر و.. در اصل نمره قبولی در فرآیند نقل و انتقلات این فصل را دریافت کند.

وی در پایان در خصوص سطح لیگ امسال و کیفیت رقابت‌ها بیان کرد: چند فصلی است که در کیفیت لیگ برتر ایران شاهد هیچ پیشرفتی نبودم چرا که اگر به سوی فوتبال مدرن و با کیفیت برویم باید شاخصه‌های این فوتبال مدرن که گیگن پرسینگ، انتقال سریع و فوتبال هجومی با تنوع برنامه یا رفتن مربیانمان به طرف ماچ پلان باشیم. حضور مربیان خارجی در بعضی باشگاه ها مثل استقلال یا سپاهان شاید باعث تاکتیکی‌تر شدن یا بهتر شدن کیفیت لیگ برتر ما شود. تا وقتی مربیان ما به دنبال آموزش متدهای علمی فوتبال مدرن نباشند کیفیت فوتبال ما تحول اساسی پیدا نمی کند، بیش از ۴۰ سال ناکامی تیم های ملی و باشگاهی ما در آسیا گواه این مسئله است.

انتهای پیام/

کدخبر: 816635 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟