بیرانوند: طلای زودهنگام من را برای وزنه آخر بی‌انگیزه کرد/ هدف اصلی‌ام مدال طلای جهانی است

رضا بیرانوند در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص عملکرد خود در بازی‌های کشورهای اسلامی اظهار کرد: در وزنی که من وزنه می‌زدم متاسفانه سطح بالایی نبود اگر چه رقابت بد نبود و از وزنه‌هایی که زدم در یکضرب خیلی راضی هستم اما در دوضرب توقع بیشتری از خودم داشتم. البته باید پذیرفت به دلیل اتفافاتی که در دوره مدیریت قبلی فدراسیون رخ داد تنها یک ماه بیشتر در اردو نبودیم و زمان کمی بود تا خودمان را به اوج برسانیم. واقعأ زمان زیادی برای رسیدن به فرم مطلوب برای ما وجود نداشت. جز وزنه‌بردار ازبکستانی از سایر رقبایم شناخت چندانی نداشتم و همین امر باعث شد تا سطح خوبی در وزن من شاهد نباشیم.

وی درباره اینکه دلیل اینکه در آخرین حرکت دوضرب خیلی موفق نبود، اینطور گفت: ابتدای امر اینکه شرایط خوبی از لحاظ بدنی نداشتیم برای این رقابت‌ها آماده نبودم، هر چند نیازی نبود تا در دوضرب وزنه بیشتری بزنم زیرا مدال طلایم مسجل شده بود و این مساله روی من تاثیر منفی گذاشت و منجر شد تا وزنه آخرم را بیاندازم.

دارنده مدال طلای قهرمانی جهان درباره اینکه چه برنامه‌ای برای آینده مدنظر خود دارد، اینطور پاسخ داد: تصمیم داشتم به قهرمانی آسیا بروم اما به دلیل زمان کمی که برای ریکاوری کردن دارم از حضور در بحرین انصراف دادم و به جای آن می‌خواهم در کلمبیا وزنه بزنم. خوشبختانه تا قهرمانی جهان یک زمان خوبی پیش‌روی ماست که امیدوارم بتوانم تا آبان ماه به بهترین فرم بدنی برسم و در آنجا رکوردهای خوبی بر جای بگذارم، به مدال برسم.

بیرانوند درباره اینکه آیا برنامه‌ای برای تغییر وزن خود دارد یا خیر، اظهار کرد: فعلأ تصمیمم وزنه‌زدن در دسته ۹۶ کیلوگرم است و باید ببینم شرایط در آینده چگونه پیش می‌رود.

وی در مورد اینکه آیا از لحاظ امکاناتی فدراسیون وزنه‌برداری شرایط خوبی برای آن‌ها فراهم کرده است یا خیر، گفت: فدراسیون هر چه در توانش بوده برای ما فراهم کرده است. خداراشکر از لحاظ امکاناتی پیشرفت محسوسی نسبت به گذشته در اردوها برای ما ایجاد شده، هر چند نیاز است تا بهتر از این هم شود. باید بگویم در این مدتی که مسئولان روی کار آمده‌اند توانسته‌اند ۶۰ تا ۷۰ درصد کار را پیش ببرند. البته زمان بیشتری نیاز است تا به آن شرایط مطلوبی که ما توقع داریم دست پیدا کنیم. اما باز هم جای خوشحالی دارد که در این مدت مسئولان به فکر ما بوده‌اند.

دارنده مدال طلای وزنه‌برداری کشورهای اسلامی درباره اینکه چه توقعی از مسئولان ورزش کشور دارد، اظهار کرد: امیدوارم مسئولان در بحث اهدای جوایز تغییراتی را برای ما ایجاد و از همه مهم‌تر هم شرایط را برای استخدام ما در دستگاه‌های دولتی فراهم کنند زیرا ما جز ورزش شغل دیگری نداریم که در آن امرار معاش داشته باشیم. خیلی دوست‌دارم در حیطه خودم که تربیت بدنی است استخدام شوم و بتوانم به مردم شهرم خدمت کنم.

انتهای پیام/

کدخبر: 816597 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟