توضیحات دبیر اسبق فدراسیون وزنه‌برداری درباره روز جهانی این رشته

محسن بیرانوند در گفت‌وگو با رکنا، در واکنش به تصویب پیشنهادی که برای روز جهانی وزنه‌برداری عنوان کرده بود، اظهار کرد: برنامه من یک برنامه جامع و کاملی بود که شامل انتقال وزنه‌برداران و میله صفحات آن‌ها با تجهیزات کامل به پارک‌ها بود تا در آن وزنه‌برداران به اجرای حرکات یکضرب و دوضرب بپردازند. همچنین از ورزشکاران به نام و قهرمانان این رشته در آن استفاده می‌شد تا این حرکت نمادین باعث جذب جوانان به این رشته شود.

وی افزود: در نظر داشتیم بروشوری در خصوص مزایای وزنه‌برداری و غلط بودن باورهایی که منجر به کوتاه‌تر شدن ورزشکاران می‌شود را بین خانواده‌ها تقسیم کنیم و در کنار آن آدرس باشگاه و شماره تماس افراد از جمله مربیان و هیات‌های استانی بین افراد توزیع شود تا بتوانند راه دسترسی به آن‌ها را داشته باشند. همچنین برای این روز یک شعار و پوستر طراحی کردیم تا این اتفاق بیشتر به شناخت مردم از این رشته کمک کند.

دبیر اسبق فدراسیون وزنه‌برداری تصریح کرد: در نهایت تمامی کشورها که مراسم را انجام می‌دادند فیلم و عکس‌های خودشان را به فدراسیون جهانی ارسال می‌کردند تا آن را به اشتراک بگذارند زیرا این امر منجر به شکوفایی هر چه بیشتر این رشته می‌شود. همچنین شعار ما وزنه‌برداری، اصالت و جوانمردی بود زیرا جوانمردی ریشه در این دارد که قهرمانان براساس توانایی‌های خودشان و نه براساس ضعف حریف انتخاب می‌شوند. در رشته ما، حریف یک عدد و وزنه ثابتی است و باید قوی باشید تا از پس آن بر بیایید. اصالت هم اشاره به این دارد وزنه‌برداری جزو نخستین رشته‌های المپیکی مدرن بوده است.

لوگو نماد

انتهای پیام/

کدخبر: 807640 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟