هاشم‌کندی: نتایج رکابزنان بی سابقه بود/ تیم را برای اردو به ترکیه می‌فرستیم

رسول هاشم‌کندی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص نتایج دوچرخه‌سواران در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار کرد: فکر می‌کنم نیاز است نتایجی که توسط رکابزنان ما کسب شده، از طرف کارشناسان این رشته بررسی و تحلیل شود. چون در چند سال اخیر نتیجه خوبی در پیست نگرفته بودیم چه برسد به اینکه بتوانیم مدال هم بگیریم. نتایج در بخش بانوان هم فوق تصور بود به جهت اینکه برای نخستین‌بار صاحب مدال آسیایی شدیم. حتی در رشته اومینیوم هم برای اولین‌بار که به نوعی گزینشی المپیک احتساب می‌شد، خداراشکر محمد به مدال برنز دست یافت. 

وی افزود: فکر می‌کنم در بخش اومینیوم هم صاحب مدال نبودیم که سنت‌شکنی کردیم و به مدال دست یافتیم. از نظر ما عملکرد بچه‌ها راضی‌کننده بود. بالاخره هشت ماه مداوم اردو و مسابقه برای این بچه‌ها گذاشته بودیم و همین امر باعث شد تا رکابزنان به این نتایج خوب برسند. از روزی که کار را در فدراسیون دست گرفتیم واقعأ زمان را از دست ندادیم، اردوها را تشکیل دادیم و کنار آن حتی سیستم رنکینگ داخلی را راه‌اندازی و براساس آن ورزشکاران را برای حضور در مسابقات مختلف مشخص کردیم.

سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری تصریح کرد: رنکینگ شدن تعداد مسابقات به ما کمک کرد تا کیفیت رقابت‌هایی که برگزارمی‌کنیم، افزایش 2 چندان پیدا کند. واقعأ به دلیل مسائل اقتصادی تشکیل اردوهای بی ثمر که هیچ تاثیری برای رکابزنان ندارد را قطع و ریشه کردن کردیم. بالاخره برنامه‌هایی که مد نظر داشتیم به این منجر شد یک تیم کیفی بفرستیم و خداراشکر آن‌ها هم با نتایج قابل قبول خستگی را از تن ما در آوردند. البته بخشی از مشکلات همچنان وجود دارد و نیاز به یک برنامه راهبردی و استراتژیک است تا بتوانیم آن‌ها را برطرف کنیم از جمله بحث تجهیزات.

هاشم‌کندی درباره برنامه‌های پیش‌روی تیم ملی اینطور گفت: پس از بازگشت رکابزنان به کشور سعی داریم حدود 20 روز دیگر به ترکیه فرستاده شوند تا در آنجا 5 تا 7 مسابقه پا بزنند و پس از آن هم مستقیم به قونیه می‌روند. خوشبختانه برنامه‌ریزی خوبی برای قونیه داشته‌ایم تا بتوانیم مانند قهرمانی آسیا هم در آنجا یک روند خوبی از منظر نتیجه‌گیری داشته باشیم. به نظرم حضور رکابزنان در ترکیه به آن‌ها کمک خواهد کرد تا با روند بهتری از لحاظ آمادگی در قونیه شرکت کنند.

انتهای پیام/

کدخبر: 795695 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟