تغییر عقیده جوکوویچ پس از قهرمانی نادال

به گزارش رکنا ورزشی، دادستان‌های صربستان ادعاهایی را که نواک جوکوویچ از تست‌های مثبت جعلی کووید برای ورود به استرالیا و شرکت در مسابقات آزاد استرالیا استفاده کرده است را رد کرده‌اند.

پس از مثبت شدن آزمایش کرونا او در ماه دسامبر، شماره یک تنیس جهان واکسینه نشده درخواست معافیت پزشکی و حضور در استرالیا را کرد و با این معافیت موافقت شد، اگرچه بعداً به دلیل قوانین واکسیناسیون از کشور استرالیا اخراج شد، نه به این دلیل که ادعا می‌شود مدارک جعلی بوده است. اما دفتر دادستانی صربستان، پس از دریافت درخواستی برای رسیدگی کیفری علیه افراد ناشناس که دو گواهی PCR را جعل کرده‌اند، این ادعاها را رد کرده است.

در بیانیه آمده است: «دادستان طبق مقررات عمل کرد، بررسی‌ها انجام و مشخص شد که نواک جوکوویچ چندین بار مورد آزمایش قرار گرفته و گواهی‌های مربوط به نتایج آزمون از 16 دسامبر 2021 و 22 دسامبر 2021 معتبر است.

بی‌بی‌سی تناقض‌هایی را در شماره سریال آزمایش‌هایی که مقامات صرب برای جوکوویچ انجام داده‌اند گزارش کرده بود، که نشان می‌دهد شماره‌های سریال با سایر شماره‌های مربوط به همان دوره زمانی متفاوت است.

جوکوویچ در اینستاگرام خود نسبت به این اتفاق نوشت: «می‌خواهم تأکید کنم که بسیار تلاش کرده‌ام تا از ایمنی همه و رعایت تعهدات آزمایشی اطمینان حاصل کنم. من در 14 دسامبر در یک بازی بسکتبال در بلگراد شرکت کردم و پس از آن گزارش شد که آزمایش تعدادی از افراد مبتلا به کووید-19 مثبت بوده است. با وجود نداشتن علائم کووید، من یک آزمایش آنتی ژن سریع در 16 دسامبر انجام دادم که منفی بود و از روی احتیاط فراوان، آزمایش رسمی و تایید شده PCR را در همان روز انجام دادم. روز بعد من در یک رویداد تنیس در بلگراد برای اهدای جوایز به کودکان شرکت کردم و قبل از رفتن به آن رویداد آزمایش آنتی ژن سریع انجام دادم که منفی بود. من بدون علامت بودم و احساس خوبی داشتم.

جوکوویچ در نهایت شانس دفاع از عنوان قهرمانی خود را در اولین گرند اسلم سال از دست داد و رافائل نادال رکورد بیست و یکم خود را به دست آورد.به همین دلیل وضعیت واکسیناسیون او ممکن است باعث شود او مسابقات گرند اسلم و تورنمنت‌های بیشتری را امسال از دست بدهد، اما زندگینامه‌نویس او دنیل موگوش اخیرا ادعا کرده است که او اکنون برای جلوگیری از این اتفاق آماده است که این کار را انجام دهد.

او در کانال تلویزیونی اتریش ServusTV ظاهر شد و گفت: "آنچه از محیط اطراف او می‌شنوم، فکر می کنم او در حال واکسینه شدن است." شاید فینال ملبورن نیز در این امر نقش داشته باشد.

انتهای پیام/

کدخبر: 769658 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟