تایید وزن‌های جدید وزنه‌برداری در المپیک ۲۰۲۴ پاریس

صبح روز(شنبه) جلسه مربیان کمیته آموزش فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به صورت آنلاین برگزار شد و در این جلسه پیشنهادات جالبی برای اوزان المپیکی و همچنین پروسه مسابقات گزینشی المپیک وزنه‌برداری میان اعضا مطرح گردید و قرار شد در جلسه آینده هیئت رئیسه فدراسیون جهانی وزنه‌برداری درباره این پیشنهاد تصمیم‌گیری شود در نهایت این پیشنهاد با موافقت هیئت اجرایی IOC قرار گرفت.

۱۰ وزن المپیک ۲۰۲۴ پاریس به شرح زیر است:

مردان: ۶۱ کیلوگرم، ۷۳ کیلوگرم، ۸۹ کیلوگرم، ۱۰۲ کیلوگرم و  ۱۰۲ +کیلوگرم

زنان: ۴۹ کیلوگرم، ۵۹ کیلوگرم، ۷۱ کیلوگرم، ۸۱ کیلوگرم و ۸۱ +کیلوگرم

وزن‌های جدید وزنه‌برداری کاملا به نفع ایران است چرا وزنه‌برداران ایران در اوزان ۸۹ و ۱۰۲ کیلوگرم مدعی و صاحب مدال جهانی بودند و البته باید  دید وزنه‌برداران دسته ۹۶ و ۱۰۹ کیلوگرم چه تصمیمی برای تغییر وزن خود می‌گیرند.

محسن بیرانوند در خصوص این اتفاق گفت: خداراشکر این پیشنهاد اوزان جدیدی را که در کمیته آموزش و مربیان فدراسیون جهانی وزنه‌برداری مطرح کرده بودم مورد موافقت اعضای هیئت اجرایی فدارسیون جهانی وزنه برداری قرار گرفت و قرار بر این است که از این پس المپیک با اوزان جدیدی برگزار شود و این اتفاق به نفع ورزشکاران ما است چرا که خیلی از ورزشکاران ما می‌توانند در وزن 102 کیلوگرم وزنه‌های خوبی به ثبت برسانند.

وی افزود: عملأ در وزن 109 کیلوگرم با عملکردی که در مسابقات جهانی رخ داد و نمایشی که از ورزشکاران ازبکستان و ارمنستان صورت گرفت ورزشکاران ما  شانس کمی برای رسیدن به مدال دارند؛ اما الان در 102 کیلوگرم با این اوصاف چند ورزشکار خوب داریم مانند سهراب مرادی، رسول معتمدی، امیر حقوقی، رضا دهدار و حتی علی هاشمی و همچنین در وزن 89 کیلوگرم نیز مصطفی جوادی، علی میری و حسین سلطانی و در فوق سنگین هم وزنه‌برداران خوبی داریم. در 102کیلوگرم نیز خیلی اصرار داشتم این پیشنهاد من تائید شود که خداراشکر این اتفاق هم رخ داد.

 

کدخبر: 754032 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟