پرسپولیس از استقلال جلو زد / سرخ ها  در لیگ یک تیم دار شد

به گزارش رکنا ، آیین‌نامه صدور مجوز حرفه‌ای برای باشگاه‌ها در شرایطی برای فصل 26-2025 تنظیم شده که بدون‌شک یکی از مهم‌ترین اصلاحات انجام‌شده در آیین‌نامه مرتبط با فوتبال زنان است؛ به‌طوری‌که باشگاه‌ها ملزم به تیمداری در فوتبال زنان (لیگ برتر، لیگ یک و یا لیگ دوم کشور) شده‌اند و در صورتی‌که بخواهند مجوز حرفه‌ای دریافت کنند و در مسابقاتی چون لیگ نخبگان آسیا و یا لیگ قهرمانان آسیا 2 شرکت کنند، راه چاره‌ای جز تیمداری در فوتبال زنان ندارند.

باشگاه‌هایی چون سپاهان اصفهان و ملوان بندرانزلی هم‌اکنون در لیگ برتر فوتبال زنان مشغول به فعالیت هستند و پیش از آنکه این الزام ایجاد شود، آن‌ها در سطح اول فوتبال باشگاهی زنان مشغول به فعالیت بودند. در طول ماه‌های گذشته سایر باشگاه‌های فعال در لیگ برتر مردان مدعی شدند که قصد ورود به تیمداری در فوتبال زنان را دارند که خواسته اکثریت آن‌ها، تیمداری در لیگ دسته دوم بود؛ چرا که حداقل هزینه را برای آن‌ها داشت و سازمان لیگ به باشگاه‌ها امتیاز رایگان حضور در لیگ دسته دوم می‌داد!

استقلال در راه لیگ دو اما پرسپولیس ... 

استقلال و پرسپولیس هم در قامت دو باشگاه پرطرفدار پایتخت همواره در سالیان گذشته بحث حضورشان در فوتبال زنان مطرح بود اما عدم الزام به تیمداری در این عرصه باعث شده بود تا سرخابی‌ها ترغیبی از خود نشان ندهند. طلسم حضور دو تیم پرطرفدار پایتخت در فوتبال زنان، با نامه‌نگاری رسمی مدیران باشگاه با مسئولان سازمان لیگ رسماً شکسته شد و دو باشگاه برای فعالیت در فوتبال زنان اعلام آمادگی کردند که تصمیم استقلالی‌ها، تیمداری در لیگ دسته دوم است اما سرخ‌پوشان مسیر متفاوتی را در پیش گرفتند.

پرسپولیسی‌ها امتیاز خریدند و لیگ یکی شدند

رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در اولین گام به سراغ انتصاب مدیر تیم زنان این باشگاه رفت و هدی خوش‌بیان از درویش حکم مدیریت گرفت و بعد از آن به سراغ تشکیل تیم زنان رفت. در وهله نخست سرخ‌پوشان به دنبال تیمداری در لیگ برتر بودند اما بعد از آن، پرسپولیسی‌ها در خرید امتیاز لیگ برتری مطابق با شرایط مدنظرشان ناموفق بودند و سرانجام، براساس توافقات انجام شده، امتیاز ئاکو کرمانشاه به باشگاه پرسپولیس رسیده و سرخ‌پوشان رسماً سند انتقال امتیاز را امضا کرده‌اند تا به جمع تیم‌های لیگ دسته اولی فوتبال زنان اضافه شوند. جالب آنکه گفته می‌شد پرسپولیسی‌ها امتیاز تیم آوای تهران را خریداری کرده‌اند اما این اتفاق رخ نداده و سرخ‌پوشان با خرید امتیاز ئاکو به جمع تیم‌های لیگ یکی اضافه شده‌اند.

اردلان و رضایی، جدی‌ترین گزینه‌های هدایت پرسپولیس

پرسپولیسی‌ها در شرایطی رسماً در لیگ دسته اول فوتبال زنان قصد تیمداری دارند که این رقابت‌ها قرار است از اوایل آذرماه فعالیت خود را آغاز کند. گفته می‌شود که برای هدایت پرسپولیس، نیلوفر اردلان در کنار شادی رضایی، گزینه‌های اصلی هستند که براساس آخرین خبرها، اردلان به‌واسطه در پیش بودن دوره پرولایسنس، فعلاً چراغ سبزی به سرخ‌ها نشان نداده و شادی رضایی که در مقطعی از فصل گذشته سکان هدایت تیم آوای تهران را عهده‌دار بود، جدی‌ترین گزینه سرمربیگری اولین تیم فوتبال زنان باشگاه پرسپولیس در طول 4 دهه گذشته محسوب می‌شود.

کدخبر: 1050576 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟