بازگشت یورگن کلوپ به فوتبال

به گزارش رکنا ، یورگن کلوپ با امضای قراردادی بلندمدت، از اول ژانویه سال آینده کار خود را به عنوان رئیس جدید فوتبال ردبول آغاز خواهد کرد. او مسئولیت مدیریت استراتژیک شبکه باشگاه‌های بین‌المللی ردبول، شامل آربی لایپزیش، ردبول سالزبورگ، نیویورک ردبولز و دو باشگاه در برزیل را بر عهده خواهد داشت. الیور مینتسلاف، مدیرعامل ردبول، نقش کلیدی در این همکاری داشته است.

کلوپ پس از معرفی گفت: «پس از نزدیک به ۲۵ سال فعالیت در کنار زمین فوتبال، از پیوستن به چنین پروژه‌ای بسیار هیجان‌زده‌ام. نقش من ممکن است تغییر کرده باشد، اما اشتیاقم به فوتبال و افرادی که در این بازی نقش دارند همچنان پابرجاست. با پیوستن به ردبول در سطح جهانی، هدفم توسعه، بهبود و حمایت از استعدادهای استثنایی فوتبالی است که در اختیار داریم. راه‌های زیادی برای رسیدن به این هدف وجود دارد؛ از بهره‌گیری از دانش و تجربه منحصربه‌فرد ردبول گرفته تا یادگیری از سایر ورزش‌ها و صنایع. با همکاری یکدیگر می‌توانیم مرزهای جدیدی را کشف کنیم. من نقش خود را بیشتر به‌عنوان مشاور و راهنما برای مربیان و مدیران باشگاه‌های ردبول می‌بینم، اما در نهایت بخشی از سازمانی خواهم بود که منحصر به فرد، نوآور و آینده‌نگر است. این فرصت من را بسیار هیجان‌زده کرده است.»

کلوپ از زمان ترک لیورپول در پایان فصل گذشته در استراحت بوده است. او در طول نزدیک به ۹ سال حضور در لیورپول، تمامی عناوین داخلی و قاره‌ای را کسب کرد و در سال ۲۰۲۰ پس از ۳۰ سال، قهرمانی لیگ برتر را به دست آورد.

کلوپ ۵۷ ساله بعد از خروج از لیورپول اعلام کرده بود که قصد ندارد در آینده نزدیک به مربی‌گری بازگردد. با این حال، نام او به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی برای سرمربی‌گری تیم ملی انگلیس مطرح شده بود. همچنین گفته می‌شود که بند خاصی در قراردادش وجود دارد که به او اجازه می‌دهد در صورت نیاز، به تیم ملی آلمان بپیوندد. همچنین از کلوپ به‌عنوان جانشین احتمالی یولیان ناگلزمن در تیم ملی آلمان پس از جام جهانی ۲۰۲۶ نام برده می‌شود.

کدخبر: 1049730 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟