این ورزشکار المپیکی قاتل سریالی شد! + فیلم

به گزارش رکنا ، دو ماه از رقابت کیم یه جی کره‌ای و یوسف دیکچ ترکیه‌ای در المپیک پاریس می‌گذرد و هنوز صحبت از هر دو تیرانداز است. تصاویر این دو ورزشکار به قدری خاطره‌انگیز بود که قرار است هر دو را به‌زودی روی پرده سینما ببینیم. این یک پدیده شگفت‌انگیز در رابطه با نمایندگان یک ورزش نه چندان فراگیر است.

دیکچ ۵۱ ساله در پاریس به مدال نقره رسید ولی شهرتی که بعد از المپیک به دست آورد، بسیار فراتر از کسی است که در المپیک مدال طلا گرفته است. اکنون سیل پیشنهادهای تجاری مختلف برایش در راهند.. او را به خاطر تفاوت‌هایش با سایر تیراندازان در المپیک به یاد می‌آوردند. او از عینک مخصوص استفاده نمی‌کرد، هدفون حرفه ای نیز نداشت و به جای کاپشن چرمی یک تی‌شرت کمی چروک می‌پوشید.

یوسف هنگام تیراندازی دستش را در جیب می‌گذاشت و ژست جالبی داشت که بسیار مورد توجه قرار گرفت. این ژست آنقدر معروف شد که آرماند دوپلانتیس سوئدی در زمان شکستن رکورد جهانی پرش با نیزه در پاریس از آن استفاده کرد. استیون برخوآین، بازیکن سابق آژاکس، کیران پولارد، بازیکن کریکت، و توپراک رازگاتلی اوغلو، موتورسوار ترکیه‌ای، همگی ژست دیکچ را تقلید کردند. این ژست فقط بین ورزشکاران محبوب نبود. پارک سونگ هوا، ستاره موسیقی پاپ نیز آن را در یک کنسرت اجرا کرد.

یوسف درباره ژستش گفت: برای تعادل بیشتر بدن، دستم را در جیبم می‌گذارم. این در ورزش ما بسیار مهم است. برخی افراد فکر می‌کنند این کار بی‌ادبی است اما چیزی از تیراندازی نمی‌فهمند. وقتی ۱۰ سال پیش قهرمان جهان شدم دقیقا در همان حالت این کار را انجام دادم. هیچ چیز تغییر نکرده است. من حتی انتظار نداشتم که ژست من اینقدر مورد بحث قرار گیرد.

او اکنون بیش از یک میلیون دنبال‌کننده در شبکه‌های اجتماعی دارد و پیشنهادهای تبلیغاتی و حتی فیلمبرداری زیادی دارد؛ طوری که بالیوود به یوسف پیشنهاد بازی در یکی از این فیلم‌ها را داده است.

این ورزشکار ترکیه‌ای درباره بازی در فیلم گفت: پیشنهادهایی برای بازی در فیلم‌ها دریافت کرده‌ام اما معتقدم آدم باید کاری را که در آن بهترین است انجام دهد. تیراندازی کاری است که من در آن بهترینم. نمی‌دانم چه پیش خواهد آمد و الان تمرکزم روی المپیک بعدی و کسب طلاست.

اکنون تصویر او در همه جای ترکیه دیده می‌شود. پوسترهایی با تصویر او در فرودگاه‌ها، روی تی‌شرت ها، لیوان‌ها و سایر کالاها و سوغاتی‌ها قرار دارند. همه به طور قانونی از تصویر این ورزشکار استفاده نمی‌کنند. بنابراین او تصمیم گرفت از تصویر و ژستش محافظت و آن را به نام خودش ثبت کند.

کیم قاتل

داستان محبوبیت دو ورزشکار بعد از المپیک/ بالیوود و بازی در نقش قاتل سریالی

کیم یه جی نیز پیشنهادهای زیادی دارد. او برخلاف همکار ترکش، تصویری سرد و بی‌حس در المپیک داشت. بینندگان اغلب او را با نقش اصلی فیلم جان ویک با بازی کیانو ریوز مرتبط می‌دانند.

ایلان ماسک یکی از اولین کسانی بود که گفت کیم باید روی پرده سینما ظاهر شود. ماسک نوشت: او باید در یک فیلم اکشن بازی کند. نیازی به بازی نیست! طبیعتا نقش یک قاتل به این ورزشکار کره‌ای پیشنهاد شد و قرار است او در سریال Crush بازی کند.

کیم بعد از المپیک در تبلیغات برندهای Givenchy و Louis Vuitton و دیگر برندهای لوکس ظاهر شده است.

کدخبر: 1044521 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟