انتشار آثار ناشنیده اسطوره موسیقی راک

به گزارش اعتماد، پارلفون رکوردز نخستین مجموعه از آثار دیوید بویی را با عنوان «پنج سال ١٩٧٣- ١٩٦٩» در سال ٢٠١٥ منتشر کرد. پارلفون در این مجموعه قطعاتی را که در سال‌های نخست فعالیت این اسطوره موسیقی به صورت رسمی منتشر شده بود، گردآوری و در دسترس علاقه‌مندان قرار داد. این ناشر موسیقی سال ٢٠١٦ مجموعه «حالا چه کسی می‌توانم باشم؟» که فعالیت حرفه‌ای بویی در سال‌های ١٩٧٤ تا ١٩٧٦ را پوشش می‌داد، منتشر کرد. پارلفون در مجموعه بعدی دوره پنج ساله‌ای را که از سال ١٩٧٧ تا ١٩٨٢ بود که شامل «سه‌گانه برلین» نیز می‌شد، منتشر کرد.

پس از استقبال و تقدیرهایی که از این مجموعه‌ها شد، پارلفون تصمیم دارد ١٢ اکتبر مجموعه «عشق به بیگانه» را که سال‌های فعالیت بویی از ١٩٨٣ تا ١٩٨٨ پوشش می‌دهد، روانه بازار Store موسیقی کند. این مجموعه شامل تولیدات کاملا تازه‌ای از آلبوم «هرگز ناامیدم مکن» که در سال ١٩٨٧ منتشر شد، می‌شود که ماریو مک‌نالتی، تهیه‌کننده و مهندس صدای آثار بویی که ریوز گابرلز، دیوید تورن، استرلینگ کمپبل و تیم لِفِبوِر در تنظیم این ترانه‌ها همکاری داشته‌اند. همچنین آلبوم «هرگز ناامیدم نکن» (٢٠١٨) دارای کوارتتی زهی است که تنظیم آن را نیکو مولی و لاری اندرسون بر عهده داشته‌اند.

آلبوم «هرگز ناامیدم نکن» هفدهمین آلبوم استودیویی بویی است که در سال ١٩٨٧ به بازار موسیقی آمد. او ترانه‌های این آلبوم را بازگشتی به موسیقی راک‌‌اندرول می‌دانست. ایده بازسازی این آلبوم در سال ٢٠٠٨ شکل گرفت؛ دیوید بویی از ماریو مک‌نالتی درخواست کرد ترانه «Time Will Crawl» را ریمیکس کند و از استرلینگ کمپبل، درامر، خواست درام تازه‌ای برای این ترانه بسازد. ترانه ریمیکس‌شده مورد استقبال قرار گرفت و دیوید بویی در نت‌های این قطعه نوشت: «آه، همین کار روی باقی ترانه‌ها انجام شود.» در سال ٢٠١٨ مک‌نالتی با استرلینگ، تیم لفبور نوازنده گیتار بیس و ریوز گابرلز و دیوید تورنز نوازنده‌های گیتار در استودیوی «الکتریک لیدی» مشغول ضبط این آلبوم شدند.

این موزیسین‌ها سابقه همکاری با بویی را داشتند بنابراین مهره مناسبی برای بازتولید ترانه‌هایی شدند که حالا گویی ترانه‌هایی جدید هستند. بازسازی «هرگز ناامیدم مکن» مجموعه‌ای قدرتمند از ترانه‌هایی است که درون‌مایه تاریکی در هر نت آن احساس می‌شود. نسخه ٢٠١٨ این قطعات این ذهنیت را برای شنونده ایجاد می‌کند که به ترانه‌های گمشده‌ای از بویی گوش می‌دهد.

این مجموعه تازه منتشرشده شامل آلبوم‌های استودیویی و زنده بویی می‌شود. آلبوم زنده «Glass Spider» بخشی از تور کنسرت‌های بویی است که در سال ١٩٨٧ در مونترال روی صحنه اجرا کرد، آلبوم زنده‌ «Serious Moonlight» که شامل مجموعه‌ای از رمیکس‌های ارجینال با عنوان «Dance» است که پیش از این منتشر نشده بود. این آلبوم نیز در ونکوور و در سال ١٩٨٣ ضبط شده است. عکس‌های نادر و منتشرنشده بویی و همچنین مرورها و یادداشت‌هایی که در مطبوعات آن زمان درباره این آلبوم‌ها نوشته شده بود نیز در کتابی گردآوری شده و در این مجموعه قرار دارد.