نگاه نخبه کشی در منطقه زاگرس باید تغییر کند/سه استان خواهان استاندار لرستان بودند

به گزارش رکنا از لرستان؛ علی زینی وند در مراسم تودیع و معارفه استاندار لرستان  در خرم آباد طی سخنانی نسبت به خط کشی در انتصابات هشدار داد و گفت: دولت دکتر پزشکیان دولت وفاق است و این به این معنا نیست که یک عده با دیدگاه های متضاد در یک مکان با هم کار کنند بلکه بدین معناست که افرادی که نسبت به اهداف دولت با هم وفاق دارند و شایسته هستند حتی اگر در ستاد کاندیدای دیگر بوده اند بتوانند برای خدمت به مردم به کار گماشته شوند . 

زینی وند اظهار داشت:با خط کش سیاسی مدیران را اندازه گیری نکنیم و وفاق معنایش این است که همه شایستگان ذیل گفتمان دولت کار کنند و بر اساس شایستگی، تجارب موفق و کارآمدی به کار گرفته شوند.

وی ملاک تعیین استانداران را سوابق درخشان آنان عنوان کرد و گفت:تابلو انتخاب استانداران را که نگاه کنید،همگی آنان گذشته موفقی داشته اند که علاوه بر آن مردمداری،پاکدستی،دانش لازم،انگیزه لازم نیز مواردی بوده است که برای این انتخاب ملاک بوده است.

 زینی وند گفت: انگیزه موتور محرکه و سوخت آدم است اگر مدیری انگیزه ندارد باید کنار گذاشته شود چرا که شرایط کشور حکم‌می کند مدیران در همه سطوح دارای انگیزه خدمت باشند .

معاون سیاسی وزیر کشور افزود:رئیس جمهوری در ابتدای دولت یک کمیته برای شناسایی افراد راه اندازی نمود که ۵۰۰ نفر شناسایی و بر اساس این شاخص ها حدود ۲۰۰ نفر منتخب شدند که این امر دست ما را برای انتخاب بهترین ها برای استان ها پر کرده است .

وی ادامه داد: از همین جمع در بین جوانان اهل سنت یک جوان شایسته برای استانداری کردستان انتخاب شد و یا برای استانداری خوزستان به یک گزینه بومی شایسته رسیدیم، برای لرستان نیز از بین ۶۰ نفر برای استانداری سید سعید شاهرخی را انتخاب کردیم و البته ما از او خواهش کردیم چون هم قزوین و هم نمایندگان همدان خواستار حضور دوباره ایشان در این استان ها بودند اما وی انگیزه کار را برای لرستان داشت و این انتصاب بر اساس انگیزه ایشان برای توسعه لرستان شکل گرفت.

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: زاگرس دارای استعداد ها و پتانسیل های انسانی خوبی است به شرطی که نگاه نخبه کشی در این مناطق تغییر کند .

امین پارسا/لرستان