«گل یا پوچ» ویژه شب یلدا رسید!

به گزارش رکنا، برنامه « گل یا پوچ » که بر پایه یک بازی اصیل ایرانی و مسابقه ویدئویی توانسته بود جامعه مخاطب گسترده ای را به دست آورد و احیا کننده این بازی ایرانی باشد با طراحی یک بازی رومیزی برای اولین بار در بازار مرچندایزینگ، پیشگام تولید بازی رومیزی با برند یک برنامه در میان محصولات فرهنگی شد.

محسن رجبی، مالک و مدیرعامل بازیتا درباره فرآیند تولید این بازی گفت: صنعت محصولات جانبی آثار ویدئویی در جهان هر روز در حال توسعه و نوآوری است اما متاسفانه در کشور ما اقدامات موثری در این حوزه صورت نگرفته است. ایده ساخت «پل یا پوچ» ابتدا از طریق پلتفرم فیلیمو با مجموعه بازیتا مطرح شد و ما به عنوان تولیدکننده اسباب بازی از این ایده بسیار استقبال کردیم.  

وی که دکترای مدیریت کسب و کار دارد به «ایرانی بودن بازی گل یا پوچ، خانوادگی بودن، قابلیت تولید در تیراژ بالا و توزیع در بازار کل کشور و  گستردگی بازه رده سنی مخاطبان بازی از ۸ سال تا ۹۹ سال» به عنوان ویژگی‌های تولید این بازی اشاره کرد و در عین حال تصریح کرد: تا به حال در ایران اسباب بازی فکری مربوط به برنامه تلویزیونی یا ویدئویی از پلتفرم ندیده ام و در شورای نظارت بر اسباب بازی هم طی گفتگوی من با عوامل شورا چیزی ثبت نشده بود. تجربه های قدیمی مثل عروسک کلاه قرمزی بوده که در سطح بازار به دلیل عدم رعایت کپی رایت متاسفانه موفق نبوده اند.

رجبی درباره قیمت‌گذاری این بازی نیز گفت: این محصول در فاز اول در سطح میانه تولید و به بازار عرضه شده و به سرعت دو سطح اقتصادی تر و ویژه که از لحاظ قیمتی بتوانیم سه سطح از مشتریان را در بازار داشته باشیم تولید و عرضه خواهد شد. سعی شده قیمت تمام شده برای مصرف کننده با حفظ کیفیت محصول، طوری تنظیم شود که غالب اقشار جامعه بتوانند از این محصول در سبد مصرف فرهنگی خودشون بهره مند بشوند.  

وی در توضیح تولید بازی‌های فکری در مجموعه تحت مدیریتش گفت: در مجموعه بازیتا بیش از ۱۵۰ عنوان محصول تاکنون تولید کرده ایم که تمامی این محصولات مجوز های لازم را اخذ کرده اما متاسفانه تولیدکنندگان سودجو با ورود بدون کپی رایت بخشی از سهم بازار را می گیرند.

گل یا پوچ