این 50 ساله های جذاب سینما هنوز هم جوانند / خودتان ببینید و قضاوت کنید!

معمولا هنرمندان و بازیگران بیش از سایر افراد جامعه مورد توجه قرار می گیرند و موفقیت های انها می تواند برای یک جامعه احساس بهتری را تداعی کند. بازیگران زن ایرانی همیشه مورد توجه بیشتری بوده اند به خصوص اگر بازیگر زن ایرانی بالای ۵۰ سال باشند. این بازیگران معمولا افراد بسیار توانمندی هستند که از جوانی در این عرصه درخشیده اند.

بازیگران زن کشورمان بازیگران میانسالی وجود دارند که با وجود پا به سن گذاشتن هنوز هن جذابیت و زیبایی خاص خود را دارند. در ادامه با لیست بازیگران زن ایرانی بالای ۵۰ سال که به تازگی به این سن رسیده اند همراه ماشید.

 مهتاب کرامتی متولد ۱۳۴۹

مهتاب کرامتی بازیگر سینمای ایران است که در تاریخ ۲۵ مهر ۱۳۴۹ در تهران متولد شد. او در بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر برنده جایزه سیمرغ بلورین شد.

بازیگران 50 ساله

 هدیه تهرانی متولد ۱۳۵۱

هدیه تهرانی متولد ۴ تیر ماه ۱۳۵۱ در تهران است. وی همچنین در زمینه عکاسی و ورزش تای چی چوان فعالیت دارد. او برنده دو سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر می‌باشد.

بازیگران 50 ساله

 لیلا حاتمی  متولد ۱۳۵۱

لیلا حاتمی هنرپیشه سینما و تلویزیون ایران و از اعضای آکادمی اسکار است که در تاریخ ۹ مهر ۱۳۵۱ در تهران متولد شد. پدرش علی حاتمی، کارگردان سرشناس سینمای ایران، و مادرش زری خوشکام، هنرپیشه سینما بود.

بازیگران 50 ساله

 لادن مستوفی متولد ۱۳۵۱

لادن مستوفی زاده سال ۱۳۵۱ در شهرستان تنکابن است. وی تحصیلات دانشگاهی خود را نیمه‌تمام رها کرد و وارد عرصه بازیگری شد. او در ۲۲ سالگی در نخستین فیلم خود روز واقعه (سال ۱۳۷۳) بازی کرد و پس از بازی در سریال دوران سرکشی و همچنین مجموعه تلویزیونی پریا به شهرت رسید.

بازیگران 50 ساله

 ژاله صامتی متولد ۱۳۵۱

ژاله صامتی متولد ۱۴ فروردین ۱۳۵۱ او در رشتهٔ تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ‌تحصیل شد و فعالیت حرفه‌ای خود را در سال ۱۳۷۲ و با بازی در دت یعنی دختر آغاز کرد. او برای نقش‌آفرینی در آخرین بار کی سحر را دیدی؟ (۱۳۹۴)، درخونگاه (۱۳۹۷)، و سرهنگ ثریا (۱۴۰۱) نامزد دریافت سیمرغ بلورین از جشنوارۀ فیلم فجر بوده‌است. او همچنین برای درخونگاه و مجموعهٔ تلویزیونی زیرخاکی (۱۳۹۹–۱۴۰۳) برندهٔ جایزهٔ حافظ شد.

بازیگران 50 ساله

 لعیا زنگنه متولد ۱۳۴۴

لعیا زنگنه متولد ۱ مهر ۱۳۴۴ بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران است. زنگنه بازی در نمایش‌های حرفه‌ای را از سال ۱۳۷۱ و بازی در سینما را از سال ۱۳۷۵ با راز مینا کاری از عباس رافعی آغاز کرد. لعیا زنگنه که دارای مدرک کارشناسی تئاتر از دانشگاه هنر تهران است و یک دوره کلاس آموزش نقاشی را نیز گذرانده‌است.

لعیا زنگنه

شقایق فراهانی ۱۳۵۱

شقایق فراهانی متولد ۲ مردادِ ۱۳۵۱ در فیلم‌های فیلم‌سازانِ نامداری چون داریوش مهرجویی و ایرج قادری و بهرام بیضایی و مسعود کیمیایی بازی کرده است. شقایق فراهانی دخترِ بهزاد فراهانی و فهیمه رحیم‌نیا، و خواهرِ بزرگ‌ترِ گلشیفته فراهانی، از بازیگران سینما و تلویزیون ایران و آذرخش فراهانی سرپرست، نوازنده، ترانه‌سرا است.

بازیگران 50 ساله

 فلور نظری متولد ۱۳۴۷

فلور نظری   متولد ۱ بهمن ۱۳۴۷ بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران است. وی علاوه بر داشتن مدرک کارشناسی مدیریت و مدرک بازیگری از دانشگاه سوره، دوره های آموزش بازیگری را زیر نظر اساتیدی چون محمد رحمانیان و مهتاب نصیرپور گذرانده است.

بازیگران 50 ساله

ویشکا آسایش متولد ۱۳۵۱

ویشکا آسایش (متولد ۱۶ آبان ۱۳۵۱ در تهران) هنرپیشه و طراح صحنه و لباس سینما، تلویزیون و تئاتر ایرانی است. وی خواهرزاده مازیار پرتو (فیلمساز ایرانی) و نوه شین پرتو (نویسنده و شاعر) است. او دارای مدرک طراحی صحنه از کشور انگلستان است. ویشکا آسایش با بازی در نقش قطام در مجموعه تلویزیونی امام علی به شهرت رسید.

بازیگران 50 ساله

کدخبر: 1043257 ویرایش خبر
لینک کپی شد
یسنا صادقی
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی