همسر احسان کرمی را دیده اید؟ / جوانتر از آقای بازیگر + عکس های شخصی !

بیوگرافی احسان کرمی

احسان کرمی مجری، صداپیشه، بازیگر و خواننده، 20 تیر 1359 در محله قیطریه تهران چشم به جهان گشود. وی در یک خانواده 6 نفره به دنیا آمد و دو برادر به نام های «آرین» و «کامیار» دارد. پدرش شغل آزاد دارد و مادرش خانه دار است.

نام کامل : احسان کرمی

تاریخ تولد : 20 تیر 1359

محل تولد : تهران – ایران

حرفه: مجری صداپیشه و بازیگر

سال های فعالیت : 1385 تاکنون

احسان کرمی

تحصیلات احسان کرمی

وی تحصیل کرده مقطع کاردانی رشته «هتلداری و تشریفات» بوده و در دوره های فیلم سازی نیز شرکت کرده است.

ورود به دنیای هنر

اولین کار هنری اش موسیقی بود این علاقه بواسطه مرحوم بیژن ترقی دایی اش و صدای خوب پدر و پدربزرگ اش در وی شکل گرفت، با نویسندگی وارد رادیو شد و در همان ابتدا به برنامه رادیویی جمعه ایرانی رفت که قرار بود خواننده شود ولی کم کم بازی را شروع کرد تا اینکه این برنامه تعطیل شد.

احسان کرمی

از تور لیدری تا فعالیت در رادیو

وی در ابتدا تور لیدر بوده و دائم در حال سفر بوده است. تا اینکه در سال 1385 فعالیت در رادیو را به عنوان نویسنده، گوینده و بازیگر آیتم ها آغاز کرد و در رادیو های مختلفی از جمله رادیو ایران، صدای آشنا، رادیو تهران، رادیو پیام و رادیو گوشه حضور داشته است.

برای مدتی نیز مجری برنامه رادیویی «جمعه ایرانی» بود.

با نوشتن آیتم های طنز وارد رادیو تهران شد، در این آیتم که چراغ قرمز نام داشت جای بازیگرش که در آن روز حضور نداشت را پر کرد و اینگونه شد که وارد رادیو شد.

احسان کرمی

ازدواج و همسرش

احسان کرمی در سال 1380 هنگامی که 27 سال داشت ازدواج کرده و ثمره این ازدواج یک پسر به نام «نیک مهر» می باشد که در سال 1393 به دنیا آمد.

احسان کرمی

ماجرای آشنایی با همسرش

“من در این سال ها حدود 40 شغل عوض کردم؛ یکی از شغل های من تور لیدر بود؛ مثلا هوس می کردم که به اصفهان بروم و تور یک روزه به اصفهان می بردم. در یکی از این سفرها با همسرم آشنا شدم؛ البته من و همسرم با یکدیگر بزرگ شدیم چون من از 19 سالگی با او آشنا شدم و با یکدیگر ازدواج کردیم و حالا یک پسر بنام نیکمهر داریم و همه چیز خوب و نرمال است.”

احسان کرمی

ورود به تئاتر

در سال 1387 «میثم عبدی»، که سردبیر یکی از برنامه های رادیویی بود، او را برای بازی در تئاتر تشویق کرد تا اینکه احسان کرمی برای نخستین بار در یک نمایش کمدی به نام «استشمامات» بر روی صحنه رفت.

رفته رفته به تئاتر علاقه مند شد و تصمیم گرفت در دوره های بدن و بیان «میکائیل شهرستانی» شرکت کند.

وی هرساله با نمایش های مختلفی روی صحنه رفته و در سال های 1393 و 1394 در عرصه تئاتر فعال بوده است. وی در یکی از مصاحبه هایش گفت :”مشغله های زندگی مرا از تئاتر دور کرده است.”

 

بازیگری سینما و تلویزیون

احسان کرمی بازی در تعدادی فیلم سینمایی و سریال را نیز در کارنامه هنری خود دارد، برخی از آثاری که در آن به ایفای نقش پرداخته است میتوان به «دربست»، «360 درجه»، «عالیجناب»، «اژدهای سرخ»، «هم گناه»، «گربه سیاه»، «شب های مافیا» و «شبکه مخفی زنان» و … اشاره کرد.

احسان کرمی

ورود به دنیای تصویر

در سال 1387 هنگامی که 29 سال داشت توسط منصور ضابتیان برای مجری گری به تلویزیون دعوت شد و به عنوان مجری برنامه «نقره» در قاب تلویزیون ظاهر شد و سپس در دوره های فیلمسازی انجمن سینمای جوان شرکت کرد.

پس از برنامه نقره در شبکه یک، در برنامه طلوع شبکه چهار نیز اجرا کرد و با اجرا در برنامه های «زنده رود» مرکز اصفهان و «خوشا شیراز» مرکز فارس فعالیت هایش را در زمینه مجری گری ادامه داد و به یکی از چهره های شناخته شده این عرصه تبدیل شد.

سپس در برنامه «شب نشینی» در شبکه جام جم و برنامه «رادیو هفت» شبکه آموزش به عنوان مجری حضور یافت.

مجری و گوینده برتر

نکته جالب در مورد بیوگرافی احسان کرمی آن است که ایشان در دهمین جشنواره بین المللی رادیو به عنوان مجری برگزیده و در یازدهمین جشنواره بین المللی رادیو به عنوان گوینده برتر شناخته شد!

احسان کرمی

خوانندگی

به واسطه برادرش که آهنگساز است وارد دنیای موسیقی شد و با حمید صدری از آهنگسازان درجه یک آشنا شد و فعالیت در این حوزه را به صورت جدی ادامه داد.

احسان کرمی تاکنون چندین قطعه موسیقی نیز خوانده و منتشر کرده است، از جمله ترانه های او می توان به «دنیای ناکوک»، «شب های بارونی»، «رنگ غزل»، «شعر ناب» و «آهو» اشاره کرد.

وی ساز زدن را به صورت گوشی یاد گرفته و برای آواز نیز چند جلسه ای را نزد استاد «کیومرث شمس» سلفژ کار کرده است.

در سال 1395 با همکاری گروه موسیقی «نوشه» کنسرتی را برگزار کرد.

این کنسرت باری دیگر در سال 1397 توسط گروه موسیقی نوشه به سرپرستی «نیوشا بریمانی» و رهبری «امیر شهابی»، در سالن نمایشگاه های بین المللی برج میلاد، برگزار شد که در آن احسان کرمی خواننده ترانه های فارسی و پرهام علیزاده خواننده ترانه های انگلیسی این کنسرت بودند.

احسان کرمی

صداپیشگی

احسان کرمی در زمینه صداپیشگی نیز فعالیت داشته و جالبت است بدانید که او صداپیشه شخصیت عروسکی «عزیزم ببخشید» در مجموعه تلویزیونی محبوب «کلاه قرمزی» بوده است.

وی همچنین در مجموعه عروسکی «شکرستان» به عنوان راوی انتخاب شده است، پیش از این راوی این مجموعه «مرتضی احمدی» بوده است.

احسان کرمی

ممنوع التصویری از صدا و سیما

احسان کرمی در 18 بهمن 1397، به دلایل نامعلوم ممنوع التصویر شد که این چهارمین یا پنجمین باری بود که این اتفاق برایش رخ داده است.

طبق بخش نامه ابلاغ شده پخش آثار موسیقیایی وی در صدا و سیما نیز ممنوع اعلام شد.

وی در مورد ممنوع التصویریش اش به خبرگزاری مهر گفته بود :” بله من ممنوع‌ التصویر شده‌ام و برای اولین بار خودم با حراست صدا و سیما تماس گرفتم تا صحت و سقم این مساله را پیگیر شوم که به من اطلاع دادند که در تلویزیون ممنوع‌التصویر هستم.”

وی با اشاره به نامعلوم بودن علت ممنوع التصویر شدنش گفت :” به من اعلام کرده‌اند که نامه‌ای از بالا که البته نمی‌دانم این «بالا» دقیقا کجاست زده‌اند که در آن ذکر شده من ممنوع‌التصویر هستم و اجازه فعالیت در تلویزیون را ندارم!”

احسان کرمی

راحتی را به ثروتمندی ترجیح میدهم

“هیچ گاه به اینکه ثروتمند شوم فکر نکرده ام و اصلاً دوست هم ندارم؛ مثلا مازراتی یا پینت هاوس داشته باشم. بیشتر دوست دارم راحت زندگی کنم.”

کار اصلی

“مردم کاری را اصلی می دانند که در آن بیشتر دیده می شویم؛ بنابراین بیشتر من را مجری می دانند و اگر با چنین تعریفی پیش برویم من هم مجری گری را انتخاب می کنم؛ ولی از نظر خودم کار اصلی من کاری است که حالم با آن خوش است؛ بنابراین ممکن است یک روز خواننده باشم یا یک روز بازیگر تئاتر باشم یا یک روز مجری باشم.

احسان کرمی

شهرت

“شهرت را دوست دارم. ولی بعضی جاها دوست ندارم؛ من از مترو و اتوبوس استفاده می کنم؛ مثلا دیروز در مترو پسری جلو آمد و گفت؛ شما همان مجریه هستید؟ من هم گفتم؛ بله. او گفت؛ من ده هزار تومان بردم. او با دوستش سر من شرط بسته بود یا برخی جلو می آیند و ماچ می کنند اما من با این مشکل دارم. در ایام نوروز برای خرید به بازار رفته بودیم که همه جلو می آمدند و ماچ می کردند گاهی هم برعکس است؛ مثلا یک نفر از شما خوشش نمی آید جلوی شما می پیچد و فحش می دهد ولی صبر آدم نیز حدی دارد؛ ولی در کل لذتی که در شهرت وجود دارد بسیار بیشتر از این ایرادهای کوچک است.”

 

طرفدار شجریان

“باید بگویم که دیوانه آقای شجریان هستم و به نظرم ایشان انسان باعظمتی میباشند و یکی از افتخاراتم این هست که هموطن محمدرضا شجریان هستم و در زمانه و هوایی نفس میکشم که ایشان نفس کشیده اند. موسیقی سنتی به شدت برایم اهمیت دارد.”

علاقه به فوتبال

جالب است بدانید که احسان کرمی به فوتبال علاقه مند بوده و طرفدار پر و پاقرص تیم پرسپولیس است.

وی در این باره میگوید :”تا حالا نشده که کسی بتواند در کری خوانی من را شکست بدهد. فقط یک نقطه ضعف دارم و آن هم در مورد بایرن مونیخ تیم خارجی مورد علاقه ام است که مربوط به فنیال سال 1999 می شود.”

احسان کرمی

احسان کرمی

احسان کرمی

احسان کرمی

کدخبر: 1040220 ویرایش خبر
لینک کپی شد
یسنا صادقی
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی