کشف گنجینه دفن شده زیر زمین + عکس و جزئیات

به گزارش رکنا، بیش از 2500 سال قبل، یک روستای کوهستانی در مجارستان امروزی مورد حمله قرار گرفت و در اثر این حمله دچار ویرانی و حریق شد. حالا پس از قرن‌ها، باستان‌شناسان توانسته‌اند گنجینه‌ ای را که مردم روستا قبل از حمله در زیر زمین دفن کرده بودند پیدا کنند.

کشف گنجینه_

نیروهای داوطلب و دانشجویانی که در یک پروژۀ حفاری و کاوش در شمال غربی مجارستان شرکت داشتند، توانستند مجموعه‌ای غنی و قابل ملاحظه از اشیاء برنزی و آهنی را کشف کنند.

 این پروژۀ کاوش در محوطۀ یک روستای باستانی که در جنگل‌های دامنۀ کوه «وربچه-برچ» واقع شده، متمرکز است. این روستا در قرون هفتم و ششم قبل از میلاد رونق داشته و پیش از نابودی توسط حمله‌ای ویرانگر، به شکوفایی رسیده بود. امسال ششمین سال تحقیقات میدانی و سومین فصل حفاری‌ها در این منطقه است.

گنجینه کشف شده شامل بیش از 60 شیء برنزی و آهنی از قبیل زیورآلات است

گنجینه کشف شده شامل بیش از 60 شیء برنزی و آهنی از قبیل زیورآلات است

در سه رویداد تحقیقاتی امسال، تیم تحقیقاتی موفق به شناسایی ساختمان‌هایی شدند که به نظر می‌رسد در جریان حمله دشمن به روستا دچار حریق شده‌اند؛ محققان همچنین به بررسی منطقه با استفاده از دستگاه‌های فلزیاب ادامه دادند.

بررسی‌های انجام شده با فلزیاب در این منطقه وجود مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از آثار فلزی را آشکار کرد که دیدگاه‌های جدیدی درباره روابط فرهنگی در این منطقه ارائه می‌دهد. برجسته‌ترین کشف، مجموعه‌ای شامل بیش از ۶۰ شیء برنزی و آهنی است که عمدتاً شامل زیورآلات و قطعات افسار اسب بوده و احتمالاً در جریان محاصره و اشغال روستا دفن شده‌اند.

بقایای آتش سوزی در اثر حملۀ دشمن در روستا کشف شده است

بقایای آتش سوزی در اثر حملۀ دشمن در روستا کشف شده است

این گنجینه به دلیل پیوندهای فرهنگی آن با فرهنگ‌های جنوب‌شرقی اروپا، به ویژه منطقه بالکان، بسیار حائز اهمیت است. محققان بر این باورند که این مجموعه برای محافظت در برابر حمله دفن شده و به همین دلیل سندی ارزشمند از نبردها، تجارت و تبادل فرهنگی روستا در گذشته محسوب می‌شود.

منبع: فرادید

کدخبر: 1047081 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی