پاسخ دندان شکن به رئیس شورای شهر دزفول؛ شعارگونه حرف نزنید!

به گزارش رکنا از خوزستان؛ علیرضا مجدی نسب، عضو شورای شهر دزفول به اظهارات موسوی فخر رئیس شورا در صحن علنی واکنش نشان داد و گفت: لطفا شعارگونه مسائل را مطرح نکنید، بیادتان می آورم که من هیچگاه با فروش زمین توسط شهرداری برای انجام پروژه های عمرانی مخالفت نکردم.

مجدی نسب ادامه داد: اولین کسی بودم که بعد از گذشت دو ماه از شروع به کار شورای ششم طرح فروش زمین برای پرداخت بدهی پروژه قائم به بانک شهر را پیشنهاد دادم که با مخالفت اکثریت اعضا مواجه شدم، (و اکنون بعد از گذشت حدود ۳سال از عمر شورا و افزایش بیش از ۱۰۰ میلیارد تومانی بدهی شهرداری به بانک شهر تازه شما به ایده اولیه من مبنی بر لزوم فروش زمین برای انجام پروژه های ناتمام شهرداری رسیدید. چه کسی جوابگوی این ضررو زیان است).

وی افزود: سپس با مطالعه پژوهشی بودجه ۱۰ سال گذشته شهرداری دزفول (که بیش از یک ماه تمام وقت روی این پروژه مطالعه و تحقیق کردم) اثبات کردم که مهمترین عامل عدم تحقق بودجه در سنوات گذشته تصویب همه ساله فروش زمین در بودجه و عدم انجام آن بوده است که این روند علاوه بر عدم تحقق بودجه ی مصوب  باعث عدم اجرای پروژه های مصوب در سالهای گذشته بوده است و با این استدلال عرض کردم یا باید در تنظیم بودجه برای ردیف درآمدی فروش زمین (کد ۲۰۰۰۰۰) عددی منظور نشود و یا چنانچه بودجه ای در این ردیف قرار داده میشود میبایست برای تحقق آن همه ما تلاش کنیم که زمین فروش رفته تا هزینه ی پروژه های مصوب احصا گردند. و این استدلال باعث شد تا همکاران محترم بعد از حدود ۳سال مجاب شدند که شهرداری برای اجرای پروژه های عمرانی مصوب ، لازم است که زمین بفروشد.

وی خاطر نشان کرد: اما همیشه با فروش زمین برای تامین هزینه ی وظایف جاری شهرداری مخالف بوده و هستم . بودجه ی پروژه های جاری و روزمره شهرداری میبایست از عملکرد و تلاش مجموعه شهرداری (متشکل از حدود ۲۰۰۰نفر) تامین گردد و درآمدهای حاصل از فروش زمین (که ثروت شهر و شهرداری و همشهریان هستند) میبایست صرفا صرف پروژه های کلان و بزرگ گردد بویژه پروژه هایی که توان تولید درآمد پایدار برای شهرداری را داشته باشند.

کدخبر: 1002969 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟