جریمه عبور از چراغ قرمز چقدر است؟ + جزئیات

سرهنگ مصطفی زینی وند در خصوص  اهمیت خط کشی ها در معابر توضیح داده و گفت :یکی  از  مشکلاتی  که در  تقاطع ها وجود دارد ، جاهایی که عرض بین خط  کشی  ها زیاد می باشد که در  این محل  ها خودروها حرکت بین خطوط  را ندارند.

وی افزود : چون خط  کشی ها با فواصل زیاد ترسیم شده است خودروها قبل و بعد از  تقاطع به صورت نامنظم در حال عبور هستند.

سرهنگ زینی  وند  بیان داشت :در محدوده ای اصلاح خط  کشی  در  محل  تقاطع انجام پذیرفت بود که قبل از آن اجرای  خط  کشی  به صورت درست انجام نشده و در  این محل شش خط  عبوری  به صورت نامنظم پشت چراغ در  تقاطع وجود داشت  و خودروها به صورت نامنظم  توقف  داشتند . 

رییس  اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ابراز کرد:همین بی نظمی  باعث  شد که تخلیه بار  ترافیکی  و گذر از  تقاطع با مشکل  روبرو شود.

وی گفت :ولی  هنگامی  که عرض  این خط  کشی  ها اصلاح شد 5 خط  به صورت منظم در  پشت تقاطع عبور  کرده و در  لحظه ای  که چراغ سبز  می شود خودروهایی که در  این 5 خط  هستند به صورت منظم عبور  می  کنند و در  واقع تعداد خودروهایی  که به صورت منظم از  چراغ عبور  می  کنند به مراتب  بیشتر  از  ان شش  خط  قبلی  و نامظم هستند.

سرهنگ زینی وند  افزود  : یکی  از  موضوعات خیلی  مهم که رانندگان و شهروندان باید به آن توجه داشته باشند ، خط  ایست قبل از  تقاطع ها می باشد که مختص  به عابرین پیاده است و رانندگان ملزم هستند قبل از  این خط  ایست توقف  داشته باشند تا یک حریم بین خودروها ، وسایل نقلیه و عابرین پیاده ای  که در  زمان سبز  بودن چراغ ایجاد شود و عابرین به صورت ایمن از  تقاطع عبور  نمایند.

وی  ادامه داد : عبور  از  چراغ قرمز  یکی  از  تخلفات حادثه سازی  است که علاوه بر  جریمه 200 هزار  تومانی  نمره منفی  هم اعمال می شود که برای  خودروهای  شخصی  5 نمره و برای  خودروهای  عمومی 10 نمره منفی  لحاظ  می شود.

سرهنگ زینی وند  بیان داشت : خط  کشی  ها در  تقاطع ها دارای  اهمیت زیادی  هستند و اگر  بدرستی  انجام شود خود باعث نظم بخشی  در  تقاطع ها چه در  قبل و چه در  بعد از آن می شود .

 

کدخبر: 922129 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟