صفر تا صد حوادث و قتل های مهم هفته ای که گذشت !  + عکس ها و جزییات

به گزارش رکنا، در هفته‌ای که گذشت، کشور شاهد وقوع چندین جنایت و حادثه ناگوار بود که توجه رسانه‌ها و مردم را جلب کرد و رکنا از تیراندازی‌های مرگبار تا حوادث دلخراش، وقوع قتل‌های مشکوک، سرقت‌های مسلحانه و حوادث رانندگی را ثبت کرد. برای جزئیات بیشتر درباره این جنایت‌ها و حوادث، ادامه مطلب را بخوانید.

پشت پرده قتل هولناک وکیل لارستانی

در تاریخ 28 مهرماه سال جاری، استان فارس بار دیگر در شوک فرو رفت، این بار به دلیل قتل علی سلیمانی، وکیل سرشناس لارستانی که مقابل دادگاه با هشت گلوله به قتل رسید.

ماجرا از آخرین پرونده این وکیل آغاز شد که موضوع آن فسخ معامله‌ای بود که دو سال پیش مطرح شده بود. در این پرونده، طرف دعوا به اشتباه دادخواستی جدید ارائه داده بود و روز حادثه در جلسه دادگاه به او اعلام شد که به دلیل عدم صدور تصمیم قطعی درباره پرونده قبلی، امکان باز کردن پرونده جدید وجود ندارد.

پس از پایان جلسه، مرد 72 ساله‌ای که طرف دعوا بود، دست به اقدامی هولناک زد و در حالی که وکیل سلیمانی داخل خودروی شخصی‌اش بود، او را با شلیک هشت گلوله به قتل رساند. پس از این جنایت، قاتل خود را به کلانتری معرفی کرد و اکنون در بازداشت به سر می‌برد.

وکیل لارستانی

اعلام جرم دادستانی علیه محمود فکری

29 مهرماه هفته گذشته در پی اظهارات بدون مستند برخی چهره‌های ورزشی، دادستانی تهران به موضوع ورود کرده و تحقیقات در حال انجام است و دادستانی هفته گذشته علیه محمود فکری، سرمربی مس شهر بابک، به دلیل اظهاراتش درباره انتخاب سرمربی استقلال اعلام جرم کرد.

همچنین باشگاه پرسپولیس و هیئت مدیره آن از علیرضا بیرانوند به اتهام افترا و نشر اکاذیب در مورد پرداخت رشوه شکایت کردند. این پرونده به دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع شده و تحقیقات در حال پیگیری است.

بازداشت سه متهم اصلی آتش‌سوزی مرگبار بازار آهن شادآباد

29 مهرماه همچنین خبری منتشر شد مبنی بر آنکه در پی حادثه آتش‌سوزی گسترده در بازار آهن شادآباد که به جان باختن سه نفر انجامید، بازپرس موسی رضازاده از شعبه ۱۱ دادسرای امور جنایی تهران دستور بازداشت سه متهم اصلی این حادثه را صادر کرد. این افراد شامل جوشکاری که علت اصلی آتش‌سوزی تشخیص داده شده، کارفرمای وی و همسایه‌ای که در این حادثه دخیل بوده است، هستند و همچنان تحت بازجویی قرار دارند.

آتش سوزی بازار شادآباد

راز مرگ مشکوک پسر معلول در مرکز نگهداری!

30 مهرماه، خبری مبنی بر مرگ یک پسر جوان اعلام شد؛ در روایت این خبر آمده است که شامگاه شنبه، 28 مهرماه مرگ مشکوک یک پسر جوان ۲۴ ساله در مرکز خصوصی نگهداری از معلولان ذهنی در محله دهقان ویلای کرج به پلیس گزارش شد.

تیم جنایی با بررسی محل حادثه، آثار کبودی روی گردن پسر را مشاهده کردند و تحقیقات اولیه نشان داد که زنجیر بسته شده به گردن وی باعث مرگش شده است. مدیر مرکز و فردی که زنجیر را بسته بود، با دستور قضایی بازداشت شدند. متهم اصلی منکر قتل شد و ادعا کرد که تقلای پسر معلول موجب خفگی‌اش شده است. جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات در حال انجام است. دادستانی نیز دستور انتقال معلولان به مراکز دیگر را صادر کرد.

تیراندازی در فرودگاه امام؛ کارمند قربانی کینه و اختلاف مالی!

صبح روز 30 مهرماه، یک تیراندازی خونین در فرودگاه امام خمینی(ره) رخ داده بود. این حادثه در ساختمان اداره مخابرات فرودگاه و به علت اختلاف مالی بین پیمانکار و یکی از کارمندان به نام حسین بنایی اتفاق افتاد. در پی این تیراندازی، حسین بنایی به قتل رسید و تیرانداز که همان پیمانکار است، از محل فرار کرد. ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران به محل حادثه اعزام شده و تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه یافت.

مرگ مشکوک جوان افغان در باغ محله شهرزیبا

اول آبان ماه، در درگیری میان دو دوست قدیمی افغان در اتاقک باغی در محله شهرزیبا، یکی از آنها به قتل رسید. ساعت 10:30 صبح همان روز، پلیس گزارشی مبنی بر قتل یک جوان ۲۰ ساله افغان را دریافت کرد. بررسی‌ها نشان داد که مقتول بر اثر ۱۰ ضربه چاقو کشته شده است. درگیری شب گذشته این حادثه در کارگاه در و پنجره‌سازی باغ رخ داده و همکاران مقتول با مشاهده جسد، پلیس را مطلع کردند. قاتل ۲۵ ساله که فرار کرده بود، با کمک پلیس دستگیر شد. تحقیقات درباره جزئیات و انگیزه قتل توسط پلیس ادامه دارد.

عکس صحنه قتل مرد افغان توسط دوستش در شهر زیبا

محکومیت عامل خودکشی زهره فکورصبور

در جریان حوادث رخ داده در هفته گذشته می‌توان به محکومیت عامل خودکشی زهره فکورصبور ، اشاره کرد. اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضاییه، یک آبان ماه از آخرین وضعیت پرونده زهره فکور صبور، بازیگر سینما، خبر داد و اعلام کرد که متهم پرونده، به دلیل کلاهبرداری علیه مرحومه فکور صبور تحت تعقیب قرار گرفته است. پس از رسیدگی به پرونده، این متهم به چهار سال حبس محکوم شد.

چرا نیلوفر حامدی و الهه محمدی در لیست عفو نبودند؟

اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضاییه، همچنین در یکم آبان ماه در پاسخ به سوالاتی درباره عدم عفو برخی از روزنامه‌نگاران محبوس، توضیح داد که متهمان و محکومانی که پرونده‌های آنها واجد شرایط عفو مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۱ بودند، مشمول این عفو قرار گرفتند. وی اشاره کرد که پرونده‌هایی مانند الهه محمدی و نیلوفر حامدی، در بخشی که مربوط به سال ۱۴۰۱ بود، عفو شدند، اما اتهامات آن‌ها مربوط به سال‌های قبل و حوزه‌های امنیتی بود و همچنان در سیر رسیدگی قرار دارد. جهانگیر همچنین بر اهمیت شفافیت و اطلاع‌رسانی در دستگاه قضایی تاکید کرد.

نیلوفر حامدی و الهه محمدی دو روزنامه نگار که در جریان اعتراضات به فوت مهسا امینی در سال 1401 بازداشت شدند

اتهام محاربه برای مخوف ترین دزدان مسلح خانه های تهران!

اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضائیه، در نشست خبری روز یک آبان ماه اعلام کرد که قوه قضائیه در تأمین امنیت جامعه هیچ مسامحه‌ای با مجرمان، به ویژه سارقین مسلح، نخواهد داشت و با اشد مجازات با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

وی از تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس آگاهی برای شناسایی و دستگیری سه دزد مسلح قدردانی کرد و افزود که دو نفر از این مجرمان متواری هستند و با دستور قضایی نام و عکس‌های آن‌ها منتشر خواهد شد. این باند مسلح به منازل شهروندان حمله می‌کردند و ضمن ضرب و جرح اعضای خانواده، آن‌ها را حبس و از این وقایع فیلم‌برداری می‌کردند. اولین جلسه رسیدگی به اتهامات این سارقین روز گذشته برگزار شد و جلسه دوم امروز ادامه خواهد داشت. سارقان با استفاده از سلاح گرم و سرد، رعب و وحشت زیادی در جامعه ایجاد کرده‌اند و بسیاری از خانواده‌ها دچار آسیب‌های روحی و جسمی شده‌اند.

فاجعه در روستای فولادمحله و مسمومیت ۹۵ نفر با گاز منواکسید کربن

دوم آبان ماه، در جریان حوادثی که در هفته گذشته رخ داد، حادثه گازگرفتگی در مسجد جامع روستای فولادمحله از توابع شهرستان مهدیشهر نیز در صدر اخبار قرار گرفت؛ چراکه در پی این حادثه ۹۵ نفر به گاز منواکسید کربن دچار مسمومیت شدند.

پس از اعلام وقوع حادثه به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، تیم پایگاه امداد و نجات فولادمحله به محل حادثه اعزام شد. این حادثه منجر به مصدومیت ۳۸ نفر شد که از این تعداد ۱۰ نفر توسط نجاتگران هلال احمر و ۲۸ نفر توسط عوامل اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی منتقل شدند.

پشت پرده سفر مرگبار یک ماما با 2 خانم پرستار در رامهرمز!

اول آبان ماه، جزئیای از سفر مرگبارچند کادر درمان اعلام شد. پیش از این حادثه،  چهار نفر از کادر درمان بیمارستان مادر رامهرمز، به دلیل  مرگ یک کودک در بیمارستان و برای ارائه توضیحات عازم شهر اهواز بودند.

متأسفانه سرعت بالای وسیله نقلیه و عدم کنترل راننده منجر به واژگونی خودرو و فوت سه نفر از سرنشینان شد که دو نفر از آنان پرستار و یک نفر ماما بود. تحقیقات در مورد احتمال قصور پزشکی و ارتباط آن با این سفر همچنان ادامه دارد.

تصادف رامهرمز

جزئیات حمله وحشیانه به نونهالان پرسپولیس

در پی تمرین نونهالان پرسپولیس در ورزشگاه کارگران تهران، هشت بازیکن این تیم در ایستگاه اتوبوس مورد حمله سارقان مسلح قرار گرفتند. این سارقان با سلاح سرد و گرم به نیت سرقت گوشی و پول بازیکنان به آنها حمله کردند و گوشی‌های آنها را به سرقت بردند. همچنین، سارقان به بازیکنان ضرباتی وارد کردند که صدمات زیادی به آنها نرساند. پس از این حادثه، بازیکنان با حضور در کلانتری یافت‌آباد، سرقت و اتفاقات رخ‌داده را گزارش کردند.

آرمان ناصرزاده؛ از قاتل به قربانی قصاص در قزلحصار!

حکم قصاص آرمان ناصرزاده، جوان ۳۳ ساله که به اتهام قتل اکبر .ر محکوم شده بود، صبح روز دوم آبان ماه در زندان قزلحصار به اجرا درآمد. این حادثه پس از درگیری‌های مکرر بین ناصرزاده و مقتول، که آشنایان قدیمی بودند، به وقوع پیوست. پس از مشاجره‌های تلفنی و اختلافات شدید، آرمان با وجود شکایت از مقتول، دست به قتل زد و سپس تسلیم پلیس شد. علی‌رغم تلاش‌های فراوان دستگاه قضایی، فعالان اجتماعی و خانواده مقتول برای جلب رضایت و بخشش، خانواده اکبر .ر نهایتاً از اجرای حکم قصاص چشم‌پوشی نکردند و این حکم پس از ۱۰ سال حبس آرمان به مرحله اجرا درآمد.

اعدام چهار نفر به خاطر ۱۷ مرگ وحشتناک!

صبح روز چهارشنبه، دوم آبان ماه، اجرای حکم اعدام چهار متهم اصلی پرونده مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی در استان البرز، در ندامتگاه مرکزی کرج در صدر اخبار قرار گرفت. این احکام به دلیل تهیه و توزیع گسترده مشروبات الکلی در ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ صادر شده بود که منجر به فوت ۱۷ نفر و مسمومیت ۱۹۱ نفر شد. پس از وقوع این حادثه، پرونده قضایی تشکیل و تحقیقات توسط بازپرس ویژه در دادسرای امور جنایی آغاز شد. متهمان به اتهام «افساد فی الارض» از طریق توزیع الکل صنعتی متانول محاکمه و محکوم شده بودند.

پیدا شدن جسد در تپه‌های شهرک مسعودیه/ قاتل دختری 13 ساله بود

ستاره دختر 13 ساله‌ای که سحر، دوست 9 ساله خود را به قتل رسانده بود، به پرداخت دیه کامل یک زن و همچنین دو سال نگهداری در کانون اصلاح تربیت محکوم شد. این جنایت به دنبال سرقت گوشی موبایل و حسادت دختر نوجوان رخ داد.

این دختر نوجوان مقتول را به بهانه بازی به تپه‌های حوالی مسعودیه که در نزدیکی خانه‌شان بود برد، آنجا با چاقویی که همراه داشت او را به قتل رساند و گوشی موبایلش را برداشت.

علت مرگ 30 کارگز معدن طبس اعلام شد

در هفته‌ای که گذشت، محمدعلی توکلی مدیرکل امور آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور درباره مسمومیت‌ها در حوادث کارگری اعلام کرد که آخرین حادثه در این مورد مربوط به معدن طبس بود که البته این مورد یک حادثه کاری بوده و مرگ بیش از ۳۰ نفر از کارگران در این حادثه ناشی از مسمومیت با گاز متان و CO بود.

حادثه طبس

سقوط دومینویی تیرهای برق و درختان در پایتخت

با شروع آبان ماه در اثر طوفان، چندین درخت و تیر چراغ برق در معابر سقوط کردند، اما هیچ‌گونه آسیب جانی گزارش نشد.

در پی این حوادث پس از حضور عوامل شرکت برق و قطع جریان برق تیرهای چراغ برق، آتش‌نشانان با کمک عوامل راهور تیرهای چراغ برق را به حاشیه مسیر انتقال دادند و درختان را تکه تکه و نسبت به بازگشایی مسیرها اقدام کردند.

سقوط درخت



وبگردی