جزئیات تکان‌دهنده از ترور خونین وکیل علی سلیمانی در لارستان ! / تسلیم  قاتل 72 ساله به پلیس ! + فیلم گفتگو با دوست صمیمی مقتول

به گزارش رکنا، محمدهادی جعفرپور حقوقدان، وکیل پایه یک دادگستری و عضو کانون وکلای دادگستری استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار رکنا با بیان اینکه روزگذشته علی سلیمانی، وکیل لارستانی مقابل دادگاه با هشت گلوله به قتل رسید، از دوستی دیرینه خود با مقتول خبرداد و گفت: از سال 1375 با ایشان هم‌کلاسی بودم و او را به نام خالد می‌شناختم؛ خالد از دوستان اهل تسنن بود اما به جهت ارادتی که به حضرت علی(ع) داشت، نامش را به علی تغییر داد.

وی با بیان اینکه او حدود 10-15 سال وکیل دادگستری بود، عنوان کرد: شغل اصلی او بیزینس بود و به وکالت به عنوان منبع درآمد نگاه نمی‌کرد.

علت تیراندازی به مقتول چه بود؟

این حقوقدان در خصوص جزئیات آخرین پرونده علی سلیمانی توضیحاتی را ارائه و اظهار کرد: این پرونده که منجر به چنین حادثه تلخی شد، بسیار ساده بود و موضوع فسخ معامله‌ای بود که دو سال پیش مطرح شد؛ طرف دعوا به اشتباه دادخواست جدید داده بود و ساعت 12 ظهر روز گذشته مطرح شد که وقتی برای پرونده تصمیم قطعی صادر نشده است، نمی‌توانید پرونده جدیدی باز کنید و طی همین چند ثانیه جلسه دادگاه به پایان رسید و آقای سلیمانی از دادگاه خارج شد.

جعفرپور جزئیات ماجرای به قتل رسیدن این وکیل پایه یک دادگستری را مطرح کرد و گفت: علی با یکی از اصحاب دعوا از دادگستری خارج شد و به سوپرمارکت روبه‌روی دادگستری مراجعه کرد، برای خود نوشیدنی خرید و حتی به قاتل خود نیز تعارف کرد و سپس سوار خودرو شد.

وی ادامه داد: منطقه جویم در استان فارس بسیارگرم است، از این رو شیشه خودرو بالا و کولر روشن بود و صدای محیط را نمی‌شنید؛ چراکه دیگران ضاربی که با اسلحه کلاش به سمت خودرو علی می‌رفت را می‌دیدند و قاتل برای ایجاد وحشت و جلوگیری از اینکه کسی مانعش شود، چند تیر هوایی نیز شلیک کرد و سپس هشت گلوله به بدن خالد شلیک کرد و او در دم جان باخت.

این وکیل پایه یک دادگستری اخباری مبنی بر اینکه یک پدر و پسر موجب قتل علی سلیمانی شدند را تکذیب و عنوان کرد: قاتل مردی 72 ساله بود که پس از این اتفاق خود را به کلانتری معرفی کرد و اکنون در بازداشت به سر می‌برد.

جعفرپور خاطرنشان کرد: همزمان با امصاحبه من با شما ماموران نیروی انتظامی شهرستان خنج که از توابع شهرستان جویم است، در محل حضور دارند و جسد علی سلیمانی در پزشکی قانونی در حال تشریح است و کارشناسی پزشکی قانونی تا یک ساعت دیگر به پایان می‌رسد و مراسم تشییع در زادگاه او که یکی از توابع شهرستان جویم است، آغاز می‌شود.

این وکیل پایه یک دادگستری ارسال گزارش و تشریح جزئیات را زمان‌بر خواند و اظهارکرد: گزارش جسد و کالبدشکافی روی یک پرونده ارسال می‌شود و یک هفته تا 10 روز زمان می‌برد تا پرونده در دایره ویژه قتل بسته و به دادسرا ارجاع شود؛ اما آنچه در پزشکی قانونی متوجه شدم این است که از سمت چپ شلیک شده و از این هشت گلوله چند گلوله به قفسه سینه اصابت کرده و قلب علی سلیمانی را هدف گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی