باند 8 نفره سارقان مسلح با مجازات قطع ید روبرو شدند

به گزارش رکنا،این باند 8 حرفه‌ای که اعضای آن همگی سابقه‌دار بودند، با شناسایی دقیق خانه‌های خالی از سکنه، اقدام به سرقت مقادیر زیادی طلا، جواهر، دلار و فرش‌های نفیس می‌کردند. ارزش اموال مسروقه از سوی این باند به بیش از 50 میلیارد تومان می‌رسید.

شگردهای ماهرانه سارقان و دستگیری آن‌ها

سارقان با استفاده از روش‌های مختلفی مانند شکستن شیشه پنجره‌ها و ورود از دیوار، وارد خانه‌ها می‌شدند. آن‌ها برای جلوگیری از شناسایی، از کلاه و نقاب استفاده می‌کردند و حتی در برخی موارد، به صورت گروهی و در یک شب به چند خانه دستبرد می‌زدند.

با این حال، یک اشتباه ساده از سوی سرکرده باند، منجر به شناسایی و دستگیری تمام اعضای گروه شد. سرکرده باند در آخرین سرقت، فراموش کرده بود نقاب بزند و چهره او توسط دوربین مداربسته ثبت شد. با شناسایی سرکرده، سایر اعضای باند نیز به سرعت دستگیر شدند.

اعترافات سارقان و صدور کیفرخواست

سارقان در اعترافات خود به جرایم صورت گرفته اعتراف کردند و مشخص شد که آن‌ها اموال مسروقه را به خارج از کشور منتقل می‌کردند. با توجه به حجم بالای سرقت‌ها و خشونت به کار رفته، بازپرس پرونده، کیفرخواست متهمان را با مجازات حدی و قطع ید صادر کرد. پرونده بزودی در دادگاه کیفری استان تهران مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

 

 

کدخبر: 1050925 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟