انتقاد رییس پلیس پایتخت از وضعیت موتورسواری در معابر شهری + فیلم

به گزارش رکنا، سردار عباسعلی محمدیان  رییس پلیس پایتخت روز سه‌شنبه در آیین الحاق ۱۵۰ دستگاه موتورسیکلت به ناوگان پلیس راهور تهران بزرگ افزود: آمار حدود ۴۶ درصد از ۳۰۰ کشته تصادفات رانندگی در نیمه اول امسال پایتخت مربوط به موتورسواران است که خیلی زیاد است.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد خودروها در معابر شهری پایتخت تک سرنشین هستند، اظهار کرد: مرگ ۳۰۰ نفر در حوادث رانندگی نیمه اول امسال بسیار زیاد و نگران کننده است که باید با اتخاذ تدابیر ترافیکی و انتظامی و همکاری و مشارکت مردم به سمت کاهش این تعداد حرکت کنیم.

سردار محمدیان در ارتباط با اضافه شدن ۱۵۰ دستگاه موتورسیکلت به ناوگان پلیس راهور پایتخت اضافه کرد: این تجهیزات با هزینه ارزی تهیه شده و باید در امر نگهداری آن کوشا باشیم.

وی با بیان اینکه پلیس در همه دنیا علاوه بر نیروهای انتظامی، به تجهیزات پیشرفته نیز نیازمند است، گفت: کار پلیس همیشه انسان‌محور بوده و خواهد بود اما در عین حال تجهیزات نیز اهمیت زیادی دارند چرا که اگر پلیس تجهیزات و وسایل نقلیه‌ای ضعیف‌تر از حریف داشته باشد، نمی‌تواند بازدارنده باشد و حریف بر او غالب خواهد شد.

رییس پلیس پایتخت تاکید کرد: شهر تهران به دلیل حجم بالای خودروها و فرهنگ ترافیکی خاصی که بر جامعه غالب است، با چالش‌های ترافیکی زیادی روبرو است که برای کمک به کنترل ترافیک، این تعداد موتورسیکلت به پلیس راهور اضافه شده است.

وی یادآور شد: اگر ظرفیت متروها به اندازه کافی بود و وسایل نقلیه عمومی مناسب و دسترسی مردم به ایستگاه‌های مترو و اتوبوس راحت بود، می‌توانستیم فرهنگ پیاده‌روی و استفاده کمتر از خودروی شخصی را در جامعه ترویج دهیم.

سردار محمدیان به وضعیت نگران‌کننده موتورسیکلت‌های شهری اشاره کرد و گفت: فرهنگ‌سازی باید از نقطه‌ای شروع شود و اولین گام برای نظم دادن به موتورسیکلت‌های سطح شهر، ماموران موتوری پلیس هستند و این موتورسیکلت‌هایی که به راهور الحاق شده‌ باید برای تسهیل در عبور و مرور و ترویج فرهنگ‌سازی به کار گرفته شوند.

کدخبر: 1049165 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟