تاثیر سلاح‌های سرد در افزایش جرایم؛ ضرورت نظارت بر تولید و توزیع

به گزارش رکنا، سرهنگ سعید راستی رییس مرکز عملیات پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران در جلسه اخیر پلیس و دادستانی، یکی از موضوعات مهم مورد بحث، تولید و توزیع بی‌رویه سلاح‌های سرد مانند قمه ، چاقو و انواع ابزارهای مشابه بود. این مقام مسئول با اشاره به افزایش استفاده از این سلاح‌ها در درگیری‌ها و نزاع‌ها، خواستار نظارت جدی بر تولید و توزیع آن‌ها شد.

وی با بیان اینکه چاقو به عنوان یک وسیله آشپزخانه‌ای در همه منازل موجود است، بر این نکته تاکید کرد که تولید و توزیع آزادانه سلاح‌های سردی که صرفاً برای درگیری و نزاع طراحی شده‌اند، نگران‌کننده است. به گفته وی، سلاح‌هایی مانند شمشیر، چاقوهای بزرگ، قمه و پنجه‌بوکس هیچ کاربردی جز ایجاد رعب و وحشت و آسیب‌رسانی به دیگران ندارند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این سلاح‌ها به راحتی در دسترس اراذل و اوباش قرار می‌گیرند، خواستار شناسایی مبادی تولید و توزیع آن‌ها شد. وی همچنین بر لزوم برخورد جدی با واحدهای صنفی متخلف در این زمینه تاکید کرد.

بر اساس تحقیقات انجام شده، بسیاری از این سلاح‌ها در خارج از استان تهران و به صورت غیرقانونی تولید و به سراسر کشور توزیع می‌شوند. این مسئله نشان می‌دهد که نظارت بر تولید و توزیع سلاح‌های سرد در کشور با چالش‌های جدی مواجه است.

در پایان، این مقام مسئول با تاکید بر اینکه س سخت‌تر کردن دسترسی به این سلاح‌ها، می‌تواند نقش موثری در کاهش جرایم خشن داشته باشد، خواستار اتخاذ تدابیر جدی در این زمینه شد.

 

کدخبر: 1044894 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی