کلاهبرداری ماهرانه در تبریز / مرد شیاد میلیاردی به جیب زد

به گزارش رکنا، سردار علی محمدی در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره کلاهبرداری های سریالی از شهروندان تبریزی به روش ارائه رسید جعلی توسط شخصی ناشناس موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار ویژه کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان می‌داد ، متهم شهروندانی که اموال خود را در سایت های اینترنتی آگهی کرده بودند، شناسایی و در زمان تحویل اموال با ساخت رسید جعلی اقدام به کلاهبرداری می کرد.

ارشدترین مقام انتظامی استان عنوان کرد: کارآگاهان در نخستین‌گام با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین کشف جرم و روش‌های علمی، هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی و پس از اخذ مجوز از مرجع قضائی متهم را در یک عملیات‌ منسجم دستگیر و به پلیس آگاهی دلالت شد.

سردار محمدی تصریح کرد: هر چند متهم در ابتدا منکر ارتکاب هر گونه بزه بوده بوده لیکن در تحقیقات تکمیلی ناگزیر لب به اعتراف گشوده و به 17 فقره کلاهبرداری با شگرد ساخت رسید جعلی به ارزش 10 میلیارد ریال در شهرستان تبریز معترف گردید.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه وجوه کلاهبرداری شده با دستور مقام قضائی به صاحبانشان بازگردانده شد، خاطرنشان کرد: با صدور قرار تامین کیفری متناسب از سوی مرجع قضائی ، متهم برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات دیگر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

 

کدخبر: 1044054 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟