آمار ابتلا به کرونا در انگلیس به ۸۵ نفر رسید

مقامات انگلیسی پیش بینی می‌کنند که همه گیر شدن این ویروس اجتناب ناپذیر است.

عالی‌ترین مقام پزشکی انگلیس امروز (چهارشنبه) هشدار داد که تا همه‌گیر شدن این ویروس در کشور شش هفته زمان باقی‌مانده و راهی برای گریز از همه گیر شدن آن نیست.

«کریس ویتی» در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای تصریح کرد که انگلیس راهی برای گریز ندارد و این ویروس به طور قطع همه‌گیر خواهد شد و تلفاتی بر جای خواهد گذاشت.

نخست وزیر این کشور نیز امروز در پارلمان اعلام کرد که با اصلاح قانون مرخصی استعلاجی، افراد شاغل از روز اول مشاهده علائم بیماری، حقوق بیکاری دریافت می‌کنند.

در گذشته مرخصی استعلاجی پس از گذشت چهار روز به بیماران تعلق می‌گرفت. اما بوریس جانسون که با تحقق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تحت فشار اقتصادی قرار دارد، امیدوار است که با تشویق بیماران به قرنطینه کردن خود در خانه، جلوی شیوع بیشتر کرونا در انگلیس را بگیرد.

جانسون می‌گوید که احتمال همه گیر شدن این ویروس بسیار زیاد است و اگر اوضاع بحرانی شود، ارتش وارد عمل خواهد شد.

هم زمان با این تحولات سطح هشدار سازمان بهداشت این کشور به مرحله چهار یعنی بالاترین حد رسید.

سطح چهار به این معناست که تمام بیمارستان‌های سراسر انگلیس باید برای پذیرش بیماران در حالت آماده باش قرار گیرند.

همچنین مرکز ملی مدیریت و هماهنگی ویروس کرونا زیر نظر سازمان ملی بهداشت تشکیل شده تا وضعیت بیمارستان‌های سراسر کشور را کنترل کند.

بر اساس دستورالعمل سطح چهار از تمام بیماران بخش‌های عفونی آزمایش کرونا گرفته شده و بعضی بخش ها ادغام شده تا فضا برای پذیرش بیشتر بیماران مشکوک به کرونا آزاد شود.

کمیسیون اروپا هم دوشنبه گذشته خطر شیوع این بیماری در حوزه اتحادیه اروپا را از سطح متوسط به «سطح بالا» افزایش داد.

«اورسولا فن در لاین» در نشستی خبری همراه برخی دیگر مقامات کمیسیون و اتحادیه اروپا گفت که اکنون سطح خطر شیوع کرونا در کشورهای حوزه اتحادیه اروپا نسبت به روزهای قبل افزایش یافته و به خطر جدی تر تبدیل شده است.

آخرین گزارش‌ها تا زمان مخابره این خبر حاکی است که تاکنون ۹۴ هزار و ۳۴۳ نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده و ۳ هزار و ۲۲۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 548648 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟